22 Aralık 2024 Pazar
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

O ülke yaşlanıyor! Artık bebek bezi değil, yetişkin bezi üretiliyor...

Dünyanın en yaşlı ülkelerinden olan Japonya, düşük doğum oranıyla mücadele ediyor. Ülkede artık bebek bezi değil, yetişkin bezi rağbet görüyor. Peki Japonya neden yaşlanıyor?

O ülke yaşlanıyor! Artık bebek bezi değil, yetişkin bezi üretiliyor...

Japonya'da doğum oranlarındaki rekor düşüş, sadece nüfus değil üretim faktörünü de derinden etkiledi. Gittikçe yaşlanan ülkede, ileri yaştakiler için üretilen yetişkin bezi pazarı, bebek bezi pazarını geride bıraktı. Japonya'da artık bebek bezi değil, yetişkin bezi rağbet görüyor.

BEBEK BEZİ DEĞİL YETİŞKİN BEZİ RAĞBET GÖRÜYOR

O ülke yaşlanıyor! Artık bebek bezi değil, yetişkin bezi üretiliyor...

Dünyanın en yaşlı nüfuslarından birine sahip olan Japonya'da, nüfusun yüzde 30'u 65 yaş ve üzerinde. Söz konusu durum Japon ulusu için bir tehlike oluştururken, doğum oranının düşüklüğü de şirketlerin yetişkin bezi pazarına yönelmesine sebep oldu. BBC'nin haberine göre Oji Holdings’ten yapılan açıklamada, 700 milyon bebek beziyle zirveye ulaşılan 2001 yılından bu yana üretimin düştüğü kaydedildi. Şirket bu yıl 400 milyon bebek bezi ürettiğini duyurdu. Japonya'nın en büyük bebek bezi üreticisi Unicharm, 2011 yılında yetişkin bezi satışlarının bebek bezlerini geride bıraktığını açıklamıştı. Ülkede istikrarlı şekilde büyüyen yetişkin bezi pazarının değerinin 2 milyar doları aştığı kaydediliyor.

O ülke yaşlanıyor! Artık bebek bezi değil, yetişkin bezi üretiliyor...

Giderek yaşlanan nüfusun nedenini ve durdurma yollarını arayan uzmanlar ise şimdili bir çözüm bulamamış gibi görünüyor. Söz konusu durumun sebebi olarak ise evlilik oranlarının düşük olması, daha fazla kadının işgücüne katılması ve çocuk yetiştirme maliyetlerinin artması gösteriliyor.

Japonya Yaşlılık