23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul 11°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Okuma becerileri çalışması genişliyor

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, 3, 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin okuma becerisini geliştirmek amacıyla çoktan seçmeli, çoklu seçim ve açık uçlu sorulardan oluşturulan çalışmayı diğer sınıf düzeylerine de aktaracaklarını bildirdi.

Okuma becerileri çalışması genişliyor
A+ A-

Bakan Özer, yazılı açıklamasında, ilk etapta 4. sınıf düzeyine yönelik hazırlanmış metinlerin 2021-2022 eğitim öğretim yılı başında öğrencilere basılı ve ücretsiz iletildiğini belirtti. Özer, geçen ekim ayından itibaren de dijital ortamda 3. ve 5. sınıf düzeyinde hazırlanan çalışmanın 2022-2023 eğitim öğretim yılı başında basılı olarak öğrencilere ulaştırılacağını bildirdi. Özer, "Bu çalışmamız öğrenci ve öğretmenler tarafından beğeni topladı. Bu yoğun emeği diğer sınıf düzeylerine de aktarıp çalışmanın kapsamını genişleteceğiz." ifadesini kullandı.

Dinleme/izleme, konuşma ve yazma gibi diğer dil becerilerini de doğrudan etkilediği göz önüne alındığında etkin bir okuma becerisi geliştirmenin öneminin daha da çok ortaya çıktığını belirten Özer, bununla birlikte bireylerin akademik, bilişsel ve duyuşsal gelişimi açısından da okuma becerisinin yadsınamaz etkiye sahip olduğunu kaydetti. Özer sözlerine şöyle devam etti: "Öğrencilerin ilkokul 1. sınıfı bitirdiklerinde edindikleri okuryazarlık düzeyi okuma sürecinin en temel düzeyi, ancak bu düzeyin sürekli geliştirilmesi ve okumanın niteliğinin artırılması, bireylerin okuduklarından anlam çıkarıp farklı bakış açılarıyla değerlendirme yapabilmeleri için çok önemli. Bu durum, gerek öğrencilerin akademik başarılarının gerekse sosyal yaşama katılımlarının artmasına destek oluyor. Bu hususta yapılacak çalışmalara ne kadar erken başlanırsa bireylerin okuma süreci içerisinde o derece aktif rol alması sağlanabilir."

"Metinler üzerinden öğrencilerin okuma becerisinin değerlendirilebileceği çoktan seçmeli, çoklu seçim ve öğrencilere kendi cevabını oluşturabilme imkanı veren açık uçlu sorular oluşturuldu. Ayrıca çoktan seçmeli ve çoklu seçim sorularının cevap anahtarı ile açık uçlu maddelerin puanlama kılavuzu da hazırlandı."

Milli Eğitim Bakanlığı