Avrupa'nın podyumuna çifte yatırımla çıktı
Orka Holding, İtalya'ya iki ayrı yatırım yaptı. Bologna'da kendine bir Avrupa Genel Merkezi kuran Orka ayrıca aynı kentte e-ticaret odaklı bir de lojistik merkezi açtı
Türkiye'de erkek hazır giyimi dendiğinde ilk akla gelen markalar olan Damat, Tween ve D’S Damat markalarını bünyesinde barındıran Orka Holding, İtalya'ya iki ayrı yatırım yaptı. Bologna'da kendine bir Avrupa Genel Merkezi kuran Orka ayrıca aynı kentte e-ticaret odaklı bir de lojistik merkezi açtı. Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu'nun davetlisi olarak bu açılışlara iştirak ettik. Süleyman Orakçıoğlu yaptığı konuşmada, “İtalya sıradan bir ülke değil, dünya modasının kalbi, Avrupa’nın podyumu. Lojistik merkezimiz Avrupa kıtası için e-ticaretimizin kalesi olacak. Dünyanın 82 ülkesinde 400’ü aşkın mağazamızla bu yıl 10 milyar TL ciro hedefliyoruz.” bilgilerini paylaştı.
250 YILLIK MALİKANEYİ KİRALADI
“İki yüz elli yıllık bir geçmişe sahip Villa de Faveri Tron malikanesinin hikayesi asıl şimdi başlıyor.” diyen Orakçıoğlu, Avrupa Genel Merkezi'nin aynı zamanda bir ürün tanıtım mağazası da olacağını dile getirdi. Orakçıoğlu, “Kurulduğumuz yıllarda ‘Bu topraklardan dünya markası çıkmaz’ anlayışına inat kararlılıkla çalışarak ezber bozduk. Bu ülkede bu yatırımları hayata geçirmek hiç kolay değil. Bu aynı zamanda erkek giyimde üretim ve tasarım kalitesinde dünyanın en büyük kuruluşlarından biri olduğumuzun kanıtı. Bu gurur sadece bizim değil hepimizin, temsil ettiğimiz Türkiye Cumhuriyetimizin gururudur.” mesajı verdi.
BEŞ MİLYON AVROLUK OPERASYON
Yaklaşık iki yıl süren çalışmaların sonunda açılan Orka Global’de yaklaşık 100 kişiyi istihdam ettiklerini anlatan Orakçıoğlu, şunları söyledi: “Burada şu an tüm dünyadan gelen alım grupları için Damat, Tween ve D’S damat markalarımızın 2025 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu sergiliyoruz. Yine Bolonya’da eş zamanlı açılan 2 bin 500 metrekare büyüklüğündeki Avrupa Lojistik Merkezimizde ilk etapta 50 kişi çalışıyor. Burada Avrupa’ya yönelik e-ticaretimizin algoritması için çok çalıştık ve tüm altyapımızı hazır hale getirdik. Burası özellikle erkek giyimde dünya markalarının olduğu bir bölge. İtalyan distribütörlerden ortalama üç-dört İtalyan markasının koleksiyonunu Damat, Tween ve D’S Damat koleksiyonlarında buluşturduğumuz yönünde övgüler alıyoruz. Geleceğimizin açık olduğunu ve İtalya’da daha da güçlü olmamız gerektiğini söylüyorlar. Buraya son bir buçuk yılda yaklaşık olarak 1.5 milyon avro yatırım yaptık. Önümüzdeki 4-5 yıl içinde mağazalar hariç yaklaşık 5 milyon avro yatırımımız daha olacak.”