20 Eylül 2024 Cuma
İstanbul 18°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

OSD: Gençleşme için teşvik lazım

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, Türkiye’de otomotiv sektörünün gelişimini değerlendirdi ve sektörün beklentilerini dile getirdi.

OSD: Gençleşme için teşvik lazım

Eroldu, sıfır emisyonlu araçların yaygınlaşması için şarj ve dolum altyapısının gelişmesi, endüstriyel dönüşüm için paydaşların işbirliği, tedarik sanayiinin dönüşümünü ve mevcut araç parkının gençleştirilmesini sağlayıcı teşvik mekanizmalarının geliştirilmesi gerektiğini söyledi.

‘LOKOMOTİF SANAYİ KOLU

Otomotiv sektörünün Türkiye ekonomisinde lokomotif sanayi kolu olduğunu vurgulayan Eroldu, şu ifadeleri kullandı:

“Türkiye otomotiv sanayisi küresel oyuncu konumuna ulaşmıştır. Otomotiv sanayii, demir-çelik, plastik, petro-kimya, cam, elektronik ve tekstil gibi sektörlerin girdi sağladığı bir konumdayken, aynı zamanda ulaştırma, turizm, altyapı, savunma, inşaat ve tarım gibi birçok sektör için tedarikçi konumundadır. 56 bini aşan direkt istihdamının yanı sıra; tedarik sanayi ürünleri ve tüketici ile buluşma noktası olan pazarlama faaliyetleri ile servis, bayi, akaryakıt, sigorta ve finans gibi farklı sektörlerle toplam değer zincirinde 550 binin üzerinde istihdam sağlamaktadır. Ülke ekonomisine sağladığı direkt ve dolaylı katkısının yanı sıra, Türkiye’nin teknolojik ve toplumsal gelişiminde önemli rol oynamaktadır.

“Türk Otomotiv Sanayii, 1,35 milyon adetlik üretimi ile 2022 yılında motorlu araç üretiminde dünyada 13., Avrupa Birliği (AB) ülkeleri arasında 4. sırada yer almıştır. 2022 yılında AB ülkeleri arasında ticari araç üretimi ile ilk sırada yer almıştır. 2023 yılında da gerek üretim gerekse ihracatta yükselişine devam etmektedir. Yılın ilk dokuz ayında üretimi 1 milyon adedi aşmış, 26 milyar dolar ihracatı ile ülke ihracatının yüzde 16’sını gerçekleştirerek ihracat liderliği konumuna yükselmiştir.”

ŞARJ VE DOLUM ALTYAPISI GELİŞMELİ

Eroldu, dünyada hız kazanan iklim odaklı emisyon azaltım hedefleri ile birlikte otomotiv sektörünün dönüşüm sürecine girdiğini belirtti. Otomotiv sektöründe ihracatın yüzde 70’inin Avrupa pazarına yapıldığını hatırlatarak rekabetçiliğimizin korunması ve ekonomiye sağladığımız katkının sürdürülebilmesi için AB’deki gelişmelere cevap verecek şekilde üretim yapılmasının bir zorunluluk olduğunu iddia eden Eroldu, şöyle devam etti:

“Tüm araç gruplarında (otomobil, hafif ticari araç ve ağır ticari araç) sıfır emisyonlu araçların tüketici ile buluşabilmesi için, şarj ve dolum altyapısının gelişmesi, şebeke esnekliği, endüstriyel dönüşüm için paydaşların işbirliği, tedarik sanayiinin dönüşümünü ve mevcut araç parkının gençleştirilmesini sağlayıcı teşvik mekanizmalarının geliştirilmesi gibi birçok politikanın eş zamanlı hayata geçmesi önemli.”

Otomobil Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Sıfır emisyon