Osmanbeyli tekstilci rüzgar kesilince küreklere sarıldı
Giyim ve konfeksiyon ihracatı yılın ilk çeyreğinde 4.7 milyar dolara ulaştı. En çok ihracat yapan şehir İstanbul, en çok ihracat yapılan ülke ise Almanya oldu. Sektörde dış satımı artıran en önemli unsurlardan olan fuarlar ise salgın yüzünden ya çevrimiçine taşındı ya da iptal oldu.
Aşılamanın artmasıyla önümüzdeki dönemde çevrimiçine taşınan veya iptal olan fuarları yeniden gündemine alan hazır giyim sektörü kasımda büyük buluşmaya hazırlanıyor.
OSMANBEY YÜZDE 20 KÜÇÜLDÜ
Dün Zoom üzerinden düzenlenen basın toplantısında, TG Expo Uluslararası Fuarcılık ve Osmanbey Tekstilci İş İnsanları Derneği (OTİAD) iş birliği ile düzenlenecek olan Fashionist İstanbul Moda Fuarı'na ilişkin bilgi verildi. 23-25 Kasım 2021 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açması beklenen organizasyona 150’den fazla katılımcı, 90 ülkeden beş bini yabancı toplam 10 binin üzerinde ziyaretçinin ve satın almacının ağırlanması hedefleniyor. Toplantıda soruları cevaplandıran Osmanbey Tekstilci İş İnsanları Derneği (OTİAD) Başkanı Eda Arpacı, 2019'a göre 2020'de Osmanbey bölgesindeki iş hacminde yüzde 20 küçülme olduğunu bu yıl da benzer seyrettiğini açıkladı. 2021 Ocak ayında Rusya ile ikili görüşmeler yaptıklarını, şubat ayında çevrimiçi fuar organize ettiklerini ve buraya on bin civarında ziyaretçinin katıldığını anlatan Arpacı, “Yelkenleriniz yeterince rüzgar almıyorsa küreklerinize yüklenin” sözünde olduğu gibi, üreticinin salgın döneminde bu misyonla çalıştığını vurguladı.
SALGIN BİTMEZSE ÇEVRİMİÇİNE DEVAM
Salgın ortamında böyle bir etkinliğin nasıl yapılacağına ilişkin soruları cevaplayan TG Expo Genel Müdürü Cem Şenel, “Eğer pandemi koşulları günümüzdekinden kötüye gitmezse hazırlıklarımızı yapıyoruz. Girişler kontrollü ve HES kodu ile olacak. Tüm alanları dezenfekte edeceğiz. Kasım ayında salgın etkisi geçmezse yine çevrimiçi yapacağız” dedi. Sektörün ihacatına yönelik fuarın katkısına ilişkin de konuşan Şenel, bin kişilik alım heyetinin katkısının olacağını aktardı. İhracata çalışan bir fuar yaptıklarını belirten Şenel, “Sektör 9.7 milyar dolar olan ihracatı 11 milyar dolara çıkaracak. Fuarın da bu katkısı olacağını düşünüyoruz” diye konuştu.
Küresel markalara karşı güçlerini birleştirdiler
Dünya hazır giyim ihracatının yüzde 60’ına imza atan üreticiler, pandemi sürecinde daha da bozulan ödeme ve teslimat koşullarının iyileştirilmesi için güç birliği yapma kararı aldı. Asya Üretici Dernekleri Ağı Star Network’ün öncülüğünde başlatılan 'İmalatçı Ödeme ve Teslimat Koşulları' adlı girişimde Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünü Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) temsil ediyor. TGSD Müşterek Başkanı Ramazan Kaya, üreticilerle alıcı firmalar ve markalar arasında ödeme ve teslimat gibi konularda var olan sorunların pandemi sürecinde iyice belirginleştiğine dikkat çekti. Dengenin daha fazla bozulmasını engellemek ve üretici firmaların güçlerini birleştirmek için Asya Üretici Dernekler Ağı Star Network’ün bir girişim başlattığını bildiren Ramazan Kaya, “STAR Network ve IAF üyelerinin yanı sıra Çin, Vietnam, Bangladeş, Pakistan, Kamboçya ve Myanmar, Endonezya ve Fas’ın temsil edildiği girişim, dünya hazır giyim ihracatının yüzde 60’ından fazlasına imza atan üreticilerin dayanışmasına dönüştü” dedi. TGSD Müşterek Başkanı Sanem Dikmen ise girişimde yer alan paydaşların ödeme ve teslimat uygulamaları, planlama ve bilgi alışverişi gibi konularda ‘kırmızı çizgileri’ belirlemek üzere beş ayrı çalışma grubu oluşturulduğunu bildirdi.