25 Kasım 2024 Pazartesi
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Otomotiv Devi CEO’su Tavares: Çin’le Rekabet Edemiyoruz

Stellantis CEO'su Carlos Tavares, Avrupalı politikacıların bölgedeki otomobil üreticilerinin, oldukça uygun fiyatlı araçlarla Avrupa'ya yayılan Çinli şirketlerle rekabet etmelerine yardımcı olmaları gerektiğini söyledi.

Otomotiv Devi CEO’su Tavares: Çin’le Rekabet Edemiyoruz
A+ A-

Peugeout, Citroen, Opel, Fiat, Maserati, Jeep ve daha birçok markayı bünyesinde barındıran otomotiv devi Stellantis'in CEO'su Carlos Tavares, Avrupa otomobil endüstrisinin Çinli rakipleriyle rekabette bir yol ayrımında olduğunu düşünüyor.

MG, BYD, Geely'nin Zeekr'i ve Nio, elektrikli otomobilleriyle Avrupalı tüketicileri hedefleyen Çinli otomobil üreticileri arasında yer alıyor.

“BİR ŞEY YAPILMAZSA SONUÇ FELAKET OLACAK”

Tavares, Las Vegas'taki CES 2023 fuarında Automobilwoche'ye verdiği demeçte, Avrupa'daki politikacılar Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa'ya girme çabalarına bir yanıt bulamazsa, "korkunç bir mücadele" yaşanacağını söyledi.
Tavares, Avrupa otomobil endüstrisinin Çin'in artan rekabeti karşısında üretim kapasitesini büyük ölçüde azaltmak zorunda kalabileceğini söyledi. Tavares ayrıca üretim kapasitelerini azaltmak ve fabrikalarını Avrupa dışına taşımak zorunda kalabileceklerini söyledi.
"Avrupa ve Çin araçları arasındaki fiyat farkı önemli boyutlarda. Mevcut durumda hiçbir değişiklik yapılmazsa, orta sınıftan Avrupalı müşteriler giderek daha fazla Çin modellerine yönelecek. Avrupa'da pek çok insanın alım gücü gözle görülür şekilde azalıyor."

REKABET TÜRKİYE İÇİN FIRSAT

Türkiye’de TOFAŞ’ın hisselerinin yarısına sahip olan Stellantis’in son zamanlarda Türkiye’de yeni yatırımlar için arayışta olduğu biliniyordu. Rekabetin artması Avrupalı şirketlerin yatırımlarını hızlandırabilir.
Türkiye’de yatırım yapmayı değerlendirenler Avrupalı şirketlerle sınırlı değil. Türkiye stratejik konumu ve otomotiv alanında gelişmiş altyapı, yetkin insan gücü olanaklarıyla Çin’li şirketlerin de dikkatini çekiyor. En son Çin’li BYD’nin Avrupa pazarına yönelik üretimini üstlenecek 2 yeni fabrika arayışında olduğu basına yansımıştı.

“GÜNEŞ PANELİ’NDE DE ÇİN KAZANDI”

Tavares, Avrupa Birliği'nin mevcut durumu değiştirmemesi halinde, bölgenin otomobil endüstrisinin de Avrupa güneş paneli endüstrisi ile aynı kaderi paylaşacağı uyarısında bulundu. "Sanırım bu filmi daha önce gördük. Bu çok kasvetli bir senaryo. Ama bu şekilde olmak zorunda değil."

Çin Otomobil