23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Otomotivde çip krizi Avrupa’yı vurdu

Allianz Trade’in araştırmasına göre küresel yarı iletken krizinden en fazla zarar gören sektör otomotiv endüstrisi oldu.

Otomotivde çip krizi Avrupa’yı vurdu
A+ A-

Küresel otomotiv üretiminde 18 milyon adetten fazla kayba neden olan Çip sıkıntısının, Avrupa otomotiv sektörüne maliyetinin 2021 ve 2022 genelinde 100 milyar avroyu bulması bekleniyor.

Araştırmada, 2020’de otomobil üretiminin 2019 seviyesinin çok altında kaldığı, 2021 yılında 13 milyonla benzeri görülmemiş seviyelere gerilediği, Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle ortaya çıkan ek tedarik zinciri aksaklıkları sonucu üretimdeki toparlanmanın yeniden sekteye uğradığı ifade edildi.

Allianz Trade Türkiye CEO’su Ahmet Ali Bugay, “Hesaplamalarımıza göre 2021 yılında 50 milyar avronun üzerinde bir kayıp var, bu da bölge GSYH’sinin yüzde 0.4’üne eşit bir rakam. Avrupa’da otomotiv üretiminin 2022 yılında bir kez daha yüzde 1 azalacağını varsayarsak 47 milyar avroluk bir kayıp daha yaşanabilir ve toplam kayıp 98 milyar avroya ulaşabilir. Otomotiv sektörü toplam katma değerin daha büyük bir payını temsil ettiği için Almanya, 2021 ve 2022'de 47.5 milyar avro katma değer kaybıyla en büyük darbeyi aldı.” dedi.

Çözüm için hükümet desteklerinin acil ve makul hedeflere odaklanması gerektiğini ifade eden Bugay, Avrupa’nın yarı iletkenler konusunda özerklik kazanmasının düşük bir ihtimal olduğunu söyledi.

Otomotiv çip krizi