22 Aralık 2024 Pazar
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Otomotivde ham madde krizi bitecek 

PEUGEOT Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, markanın yeni modeli PEUGEOT 308'in tanıtım toplantısında sektöre ilişkin soruları yanıtladı.

Otomotivde ham madde krizi bitecek 
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

"Stellantis Grubu olarak bizim aslında 750 bin adetlik 2022 yılı için toplam pazar öngörümüz var. Yılın ilk 8 ayında hem biz hem rakiplerimiz bu ham madde krizinin yol açtığı, zaman zaman lojistik krizinin yol açtığı tedarikle ilgili birtakım sıkıntılar yaşadık." diyen Reyhanoğlu, "Bugüne kadar oluşan pazar aslında tedarik sıkıntısı doğrultusunda oluşan, biraz daha potansiyelin altında kalmış bir pazar ama son çeyrekte biraz daha elimiz rahatlıyor. PEUGEOT Türkiye olarak bugüne kadar toplamda 18 bin adetlik bir satış gerçekleştirdik. Son dört ayda ise 21 bin adet daha araç satacağız. Aslında yıllık toplam satışın yüzde 54’ünü son çeyreğe bırakmış durumdayız." bilgisini verdi.

PAZAR ÖNGÖRÜLERİ YÜKSEK

Yeni 308’i Türkiye'den önce satışa sunan pazarların olduğunu, ürün hazır olmasına rağmen özellikle tedarikin daha kolay, ellerinin daha güçlü olduğu bir dönemde yeni modeli pazara sunmak istediklerini açıklayan Reyhanoğlu, "Bayilerimize de müşterilerimize de 'araç yok' demek istemedik. Şu an showroomlarımıza gittiğinizde yeni PEUGEOT 308’leri göreceksiniz. 8 Eylül’den itibaren bayilerimize test araçlarımızı göndermeye başladık." dedi.

"2023’e bakarsak eğer bizim orta vadeli planımızda (2025 gibi düşünebilirsiniz orta vadeyi) yüzde 8’lik bir pazar payına ulaşma hedefimiz var. Yeni koyduğumuz bir hedef değil aslında bir süredir 2025’te yüzde 8’lik pazar payı yapan bir marka olmak için çalışıyoruz." ifadelerini kullanan Reyhanoğlu, "Tabii ki 2025’e geçerken bir basamak oluşturmak için önümüzdeki yıl da kendimize agresif bir satış hedefi koyduk. Pazarın önümüzdeki yıl bu yılkinden biraz daha büyük olmasını bekliyoruz. Neden böyle bir tahminimiz var, onu özellikle açmak isterim. Biliyorsunuz ham madde kriziyle ilgili birçok problem yaşandı. Bunun önümüzdeki yıl yavaş yavaş azalarak bitmesini, özellikle önümüzdeki yılın ikinci yarısında artık bu konunun gündemimizden kalkmasını bekliyoruz. Hem pazar öngörümüz daha yüksek hem de kendimize koyduğumuz satış hedefleri bu yılkinden daha yüksek. Gelecek yıl, PEUGEOT Türkiye olarak kendimize toplamda 57 bin adetlik satış hedefi koyduk. Bu seneyi ise 39 bin adetle kapatmayı hedefliyoruz. Şu ana kadar 18 bin adet sattık ve son dört ayda 21 bin adet daha satacağız demiştim. Böylece toplamda 39 bin adede ulaşacağız." diye konuştu.

KÜRESEL CEO TÜRKİYE'YE GELECEK

Pazar hedeflerine ilişkin bilgi veren Reyhanoğlu, şunları söyledi: "Önümüzdeki yıl, toplam satışlarımızın yüzde 10’unun yeni 308 olmasını hedefliyoruz. Bu senede son dört ayda satışa sunduğumuz yeni PEUGEOT 308’den 2 bin 500 adet satmayı hedefliyoruz. 2 bin 500 adet dediğimizde, aslında bu segmentin büyüklüğüne baktığımızda yaklaşık yüzde 13 civarında bir pazar payına denk geliyor. PEUGEOT’un tüm dünyadaki CEO’su Linda Jackson, ekim ayında Türkiye’yi ziyaret edecek. Biz kendimize bu kadar büyük hedefler koymuşken tabii kendisine hem pazarımızı hem kendimizi anlatacağız hem de koyduğumuz bu yüksek hedeflere ulaşmakla ilgili desteğini isteyeceğiz. Bunu da son dakika gelişmesi olarak sizlerle paylaşmış olayım."

İLAVE ADET ÖNCELİKLİ TALEP

"Bayilerde yeni 308 için sıkıntı yok dediniz. Diğer modeller için de geçerli mi? Bir

bekleme süresi var mı?" sorusunu yanıtlayan Gülin Reyhanoğlu, "Tedarikte dönem dönem sıkıntı yaşadığımız zamanlar oldu ama şu anda son çeyrekte elimizin biraz daha rahat olduğuna özellikle vurgu yaptım. Şu anda genel bir tedarik sıkıntımız yok. Bazı modellerde talebe göre, ihtiyaca göre zaman zaman 2-3 haftalık bekleme süreleri oluyor." bilgisini paylaştı.

"Siz Linda Jackson’dan ne talep edeceksiniz?" sorusuna ise Reyhanoğlu, "Yani tabii bir süredir tedarik ile ilgili sıkıntı çektiğimiz için adet ile ilgili tabii ki talebimiz olacak. Kendisi markamızın dünya CEO’su. Sadece adet istemek yeterli olmaz, gelmişken kendisinin bütün bilgi birikiminden, tecrübesinden faydalanmak isteriz. Yeni tanıttığımız ve tanıtacağımız ürünlerle ilgili dünya pazarlarındaki diğer tecrübelerini bizimle paylaşmasından tutun da önümüzdeki dönemlerdeki stratejileri ile ilgili bize ışık tutması konusunda desteklerini rica edeceğiz." dedi.

KREDİ ERİŞİMİ OTOYU DA ETKİLEDİ

Alt ÖTV matrahında neredeyse araç kalmadığının hatırlatılması üzerine Reyhanoğlu, şu yorumu yaptı: "Alıcılar kredi bulmakta zorlanıyorlar. Bizim PEUGEOT olarak yüzde 80’in dışında kalan bir modelimiz yok. Sizin de dediğiniz gibi pazarda birkaç modelin dışında araç kalmadı. Bu açıdan bakıldığında bir matrah güncellemesi ihtiyacı olduğunu söylemek yanlış olmaz. Ama bunun zamanlamasını ve şeklini biz bilemeyiz. Diğer taraftan kendi satış ve pazarlama planlarımızı oluştururken biz de ekonomik koşulları tüketici açısından oldukça iyi incelemeye çalışıyoruz. Kredi erişimindeki sıkıntının da farkındayız. Bizim de yüksek tutarlı, düşük oranlı kredi kampanyalarımız var. Bu gelişmelere göre tüketicimizin elini kolaylaştıracak kampanyalar oluşturmaya çalışıyoruz."

Peugeot Otomotiv