Otomotivde iç pazar önemli
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), dün İstanbul’da düzenlediği basın toplantısıyla otomotiv sektörünü değerlendirdi.
Ana amaçlardan birinin, otomotiv sektörünün Türkiye ekonomisi için ne kadar stratejik bir endüstri olduğunu öne çıkarmaya çalışmak olduğunu belirten ODD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, “Sanayi hamlesi için önemli bir fırsat var. Üretim üssü olmaya adayız. Bu açıdan kısa vadeli değil, orta ve uzun vadeli adımlar atarak bunu başarabiliriz.” dedi. Otomotiv gibi ağır sanayi yatırımlarında geri dönüşün uzun soluklu olduğuna dikkat çeken Bozkurt, yüksek maliyetli ve uzun soluklu yatırım için cazip bir yatırım fırsatı sunmak gerektiğini söyledi ve ekledi: “Burada üretilen bir ürünün en az yüzde 15’inin bu piyasada satılabilmesiyle kurulan fabrikanın mevcudiyetinin bir anlamı olacaktır. İşte bu yüzden Türkiye’de iç pazarı büyütmemiz önem taşıyor.”
PLAKALI TESLİM EDİLMELİ
Vatandaşların en çok şikayet ettiği araç bulunurluğu ve bulunamayan araçların galerilerde satılması konusuna değinen Bozkurt, şunları kaydetti: "Distribütörlerin araçları galericilere sattığını sananlar var. Otomobillerin galericiye satılmasını markalar tercih etmez. Çünkü takip edemiyoruz müşteriyi. Hem servis hem ikinci el açısından nihai kontrolünü gönlüyle, rızasıyla kaçırıyor. Bunun önündeki distribütörlerin uygulama standartları vardır. Araçların bayilerden plakalı bir şekilde teslim edilmesini isteyebilirsiniz. Sonra iş çatallaşıyor. Gerçek ve nihai müşteri var." ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce’nin açıkladığı Ocak-Haziran dönemi sektör analizine göre ilk 6 ayda otomobil ve hafif ticari araç pazarı, yüzde 9.3 daraldı. Otomobil satışları yüzde 10.3 azaldı. İlk 6 ayda pazarın yüzde 89.1'ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 49'luk payla başı çekerken, B segmenti otomobiller yüzde 39.6'lık pay aldı.