21 Aralık 2024 Cumartesi
İstanbul 10°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Perakendeciler kira artışına çözüm bekliyor

Perakende Günleri 2024'ün açılışı sebebiyle basın toplantısı düzenlendi. Toplantıda bir çok firma bir araya geldi. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel basın toplantısında toplantısında 'hem tüketiciyi hem de firma sahibini en çok düşüren konunun enflasyon' olduğunu belirtti

Perakende Günleri 2024 ne zaman? Mağaza ve AVM'lerde kira fiyatları ne kadar? Enflasyon firmaları nasıl etkiliyor?

Perakende Günleri 2024'ün açılışı sebebiyle düzenlenen basın toplantısında perakendeciler, AVM'ler, tedarikçilerle teknoloji, e-ticaret ve lojistik firmaları bir araya geldi

Toplantıda konuşan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, hem tüketiciyi hem de firma sahibini en çok düşüren konunun enflasyon olduğunu belirtti. Öncel, şu ifadeleri kullandı:

“Kredi rakamlarındaki büyüme insanların paraya ihtiyacı olduğunu gösteriyor. AVM, e- ticaret kanallarında toptancı, imalatçı nakite ulaşmak için çaba sarf ediyor. Perakendeciye verilen ürünün hemen tahsilatı yapılamıyor. Paraya ya krediyle ya da o fiyata bir mal satarak ulaşılabilir.

“Mağazalardaki ve AVM’lerdeki sorunlardan biri de kira artışı. Diğer sorun ise gümrük vergileri. AVM veya cadde mağazalarında örneğin; 125 binlik kiranın 200 bine çıkması bekleniyor ama 450 bin isteniyor. Bu fark nasıl ödensin. Fiyat artırma baskılarıyla perakende sektöründe ciddi sıkıntılar var. Elektrik, Ortak Alan Gider Yönetmeliği ve fahiş kira artış talepleri ile ilgili sektörel sıkıntılarımızı da en kısa sürede çözerek, sektörün büyümesini desteklemeyi hedefliyoruz. Umarım uygun adımlarla sorunlar çözülür.”

SAHTE ÜRÜN TURİZMİN KATKISINA ENGEL

Öncel, turist verilerinin olumlu geldiğini, Türkiye'ye gelen turist sayılarında artışlar olduğunu ancak bunun harcamaya yansımadığını dile getirerek, "Özellikle perakende sektörünü turizm bölgelerindeki sahte üründen kurtarmadığımız müddetçe ekonomimize de olumlu yansımayacak, kayıt dışılık oralarda yüksek seviyede. Bunları da ilgili bakanlıklara iletiyoruz." diye konuştu.

Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) Yönetim Kurulu Üyesi Kutay Kartallıoğlu ise gıda ve temel ihtiyaç maddeleri harcamalarının tüketici bütçelerinde büyük bir yer oluşturduğunu söyleyerek hanehalkı tüketim harcamalarının yüzde 50'si düzeyinde olduğunu kaydetti.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Şapkacı da sektörün 2,1 milyon kişiye dolaylı yoldan istihdam sağladığına dikkati çekti. Sektördeki toplam yatırım rakamının 50 milyar dolar hacmine ulaştığına değinen Şapkacı, özellikle doğru lokasyonda yer alan, doğru planlanmış ve yönetilen AVM'lerin doluluk oranlarının yüksek olduğunun bilgisini verdi.

‘GENÇ İŞSİZLİĞİN İLACI’

Zincir Mağazalar Derneği (ZMD) Başkanı Serhan Tınastepe ise sektörde 1 trilyon liranın üzerinde bir ciroyu temsil ettiklerini söyledi. Perakende sektörünün genç işsizliğin ilacı olduğunu dile getiren Tınastepe, çalışanların neredeyse yüzde 90'ının 30 yaş ve altında olduğunu kaydetti.

En önemli sıkıntılarının sahte ürünler olduğunu vurgulayan Tescilli Markalar Derneği (TMD) Başkanı Selçuk Güzenge, “E- ticaretin büyümesiyle birlikte sahte ürünler yükselmektedir. Bizim en büyük sıkıntımız o. Bir program geliştirmeye çalışıyoruz. Yapay zeka ile e- ticaret sahte ürünleri tespit edebilecek bir program yaptık. En kısa zamanda duyurulacak.” dedi.

Perakende AVM E-ticaret Turizm Kira