26 Aralık 2024 Perşembe
İstanbul 10°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Peugeot birebir fiyat rekabeti yapmayacak!

Fransız otomotiv markası Peugeot'nun CEO’su Linda Jackson İstanbul'a geldi. Ziyareti sırasında gazetelerin otomotiv editörleri ile de bir araya gelen Jackson'a en çok sorulan soru Çinli firmalarla rekabet oldu.

Peugeot birebir fiyat rekabeti yapmayacak!

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu'nun da eşlik ettiği toplantıda Jackson Çinli firmalarla rekabet sorusunu şöyle yanıtladı:

“Tabi ki Çinli üreticiler hep farklı fiyatlarda, her türlü farklı fiyattan karşımıza çıkabiliyor. Biz bu maliyet kontrolünü sağlayabilmek için tedarik zincirimiz üzerinde yoğun bir çalışma yaptık. Gigafactory dediğimiz giga fabrikalar, devasa fabrikalar Avrupa’da inşa ediliyor. Batarya üretimi için bunu yapıyoruz yani bataryada Çinliler'e bağımlı kalmamak için bu çalışmayı yapıyoruz. Lojistik maliyetlerimizi kontrol altına alıyoruz. Elektrikli motorlar dahil birçok parçamızı da kendimiz üretiyoruz.”

BU YIL DA ÇİNLİLER VARDI

“Açık söyleyeyim bizim amacımız piyasadaki en ucuz araç olmak en ucuz markayı vermek değil.” diyen Peugeot CEO’su Jackson, “Orada tatlı bir denge kurmak gerekiyor, büyüme ve piyasada tanınma. Bunlar çok karmaşık, komplike konular. Amacımız Çinlilerle başa baş fiyatlar verip rekabet etmek değil, fiyatın yanı sıra birçok şey var verilmesi gereken. Çünkü bakarsanız bu yıl da Çinliler vardı piyasada ama pazar payı kazanmayı başardık.” mesajı verdi.

BİRLEŞMELER OLABİLİR

Çinli otomobil üreticileri ile ilgili, “Ürünlerini gördüm, kullandım ve oldukça beğendim. Çok iyi ve zevkli araçları var. Bu sektörde uzun zamandır varım biliyorsunuz. Zamanında 'Eyvah; Japonlar geliyor', ardından 'Eyvah; Koreliler geliyor' dedik. Şimdi sırada Çinliler var.” ifadelerini kullanan Jackson, “Avrupalı pek çok üretici bu durumu değerlendirdi. Bazı markalarda da birleşmeler olmuş olabilir ama çoğu sağlıklı bir şekilde faaliyetlerini sürdürüyor. Sanırım hala bu yeni markalar için alan var. Evet, çok ciddiye alınması gereken rakipler. Bunun sonucunda piyasada bazı birleşmeler ve değişiklikler olabilir. Bu ortamda hayatta kalabilmeniz için sadece ucuz olmanız gerekmez, çok güçlü bir markanızın olması gerekiyor.” görüşünü dile getirdi.

Çin Peugeot