Yandex
14 Nisan 2025 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Peugeot CEO'su Favey: 'Türkiye bizim İçin kilit noktası'

Geçtiğimiz günlerde Peugeot global CEO'su olan Alain Favey, ilk basın toplantısını İstanbul’da yaptı. Favey, markanın Türkiye pazarına büyük önem verdiğini açıkladı.

Peugeot CEO'su Favey: 'Türkiye bizim İçin kilit noktası'

Türkiye'de tutulan otomobil markalarından olan Fransız Peugeot global CEO'su olan Alain Favey, İstanbul’da açıklamalarda bulundu.

'AVRUPA'DA SATILAN ÜÇ ARAÇTAN BİRİ PEUGEOT OLDU'

Dünyada 13 milyondan fazla Peugeot kullanıcısı olduğuna dikkat çeken Favey; “Toplamda 147 ülkede faaliyet gösteriyoruz. 2024 yılında dünya genelinde toplam satılarımız 1 milyonun üzerinde gerçekleşti. Stellantis grubu içinde de çok güçlüyüz. Çünkü grubun dünya çapındaki satışlarının %20’sini Peugeot markamız temsil ediyor. Hacim açısından da gruptaki ikinci büyük markayız. 2024 yılında Stellantis’in markaları arasında Avrupa’da satılan her 3 araçtan biri Peugeot oldu. Bu noktada şunu belirtmeliyim ki; Türkiye bizim için çok çok önemli bir ülke. Bugün bu yüzden buradayım, Peugeot markamızın en çok satanlar podyumuna baktığınızda tabii ki ilk sırada ana vatan Fransa yer alıyor. Onu İtalya ve İngiltere takip ediyor fakat sonrasında ise benzer seviyelerde Almanya ve Türkiye var ve aradaki fark çok düşük. İşte bu yüzden Türkiye bizim için çok önemli bir pazar. Buradaki başarımız, markamızın başarısı için kilit bir öneme sahip. Türkiye’de Peugeot B SUV’da sınıf lideri, toplam SUV pazarında ise ilk 3’te, ayrıca sedan pazarınız çok güçlü. 408 Modelimizin dünyada en çok satıldığı ülkede Türkiye. Bu durum hem bizim hem Avrupa’nın oldukça dikkatini çekiyor” dedi.

Peugeot CEO'su Favey: 'Türkiye bizim İçin kilit noktası' - Resim : 1
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan

'BU YIL TÜRKİYE HEDEFİMİZ 73 BİN SATIŞ'

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan ise 2025 yılının kendileri için performans yılı olacağını söyledi. Türkiye gazetesinde yer alan habere göre, “Biz bu yılı da 2024 ile paralel şekilde 1 milyonun üzerinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Ocak ayında yaşanan genel düşüşün daha çok tedarik kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. CEO’muz Alain Favey, rakamları yerinde inceledi. Türkiye pazarına özel bir ilgisi var. Ürün gamımız güçlü, tedarik konusunda sıkıntı yaşayacağımızı sanmıyorum Bu yıl Türkiye hedefimiz 73 bin adetlik satış” görüşünü savundu.

Otomobil Araba Peugeot Otomotiv
Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?
Yorum yapmak için tıklayınız