22 Aralık 2024 Pazar
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

105 kira sözleşmesinin 100’ü tek firmaya

Sayıştay üniversitelere yönelik denetim raporları hazırladı. Raporla birlikte usulsüz işlemler ortaya çıktı. Gazi Üniversitesinin düzenlediği ihaleye tek bir firmanın davet edildiği ve sözleşme imzalandığı belirtildi

Sayıştay'ın üniversitelere yönelik hazırladığı denetim raporları... Gazi Üniversitesinde ihale usulsüzlüğü... Üniversite ne cevap verdi?

Sayıştay'ın üniversitelere yönelik hazırladığı denetim raporlarıyla birlikte çok sayıda usulsüz işlem de ortaya çıktı. Gazi Üniversitesine ilişkin hazırlanan Sayıştay raporunda, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 51’inci maddesinin (g) bendi uyarınca pazarlık usulü ile gerçekleştirilen üniversiteye tahsisli hazine taşınmazlarının kiralanması ihalelerine tek bir firmanın davet edildiği ve bu firma ile sözleşme imzalandığı belirtildi.

105 kira sözleşmesinin 100’ü tek firmaya - Resim : 1

KANUN MADDESİ HATIRLATILDI

Raporda söz konusu bulguya ilişkin şöyle denildi:

"2886 sayılı Kanun’un 'İlkeler' başlıklı 2’nci maddesinde, ihalelerde açıklık ve rekabetin sağlanmasının Kanun'un temel ilkelerinden olduğu belirtilmiştir. İdarenin yapmış olduğu ve devam eden toplam 105 adet kira sözleşmesi mevcut olup bunlardan sadece 5’tanesinin ihalesine birden fazla istekli davet edilmiştir.

"Tahmin edilen bedele göre ihale bedelindeki artış oranının, ihalesine birden fazla isteklinin davet edildiği yerlerde, tek istekli davet edilen yerlere kıyasla çok daha yüksek olduğu görülmektedir. Bu durum, ihale bedelinin oluşmasında rekabet unsurunun ne kadar belirleyici bir faktör olduğunu açıkça ortaya koymaktadır."

ÜNİVERSİTENİN CEVABI

Sayıştay raporunda söz konusu bulguya yönelik üniversitenin cevabına da yer verilerek şu ifadeler kullanıldı:

"Kamu idaresi cevabında, pazarlık usulü ile yapılan ihalelere tüm kiralama talepleri dikkate alınarak isteklilerin ihalelere çağrıldığı, birden fazla isteklinin bulunmadığı ihalelerde mevcut istekli ile ihale sürecinin sonuçlandırıldığı ancak bundan sonraki süreçte planlanan kiralama ihalelerinde birden fazla istekli/talep olması halinde tüm isteklilerin ihalelere davet edileceği ifade edilmiş ise de; pazarlık usulü ile yapılan kiralama ihalelerinde ilan yapılmadığı için ancak davet gönderilen isteklilerin ihaleye katılabilmeleri mümkün bulunmaktadır.

"Bu itibarla, sadece mevcut kiracının tek istekli durumunda olduğu ihalelerde başka firmalara da davetiye gönderilmesinin rekabetin sağlanması açısından faydalı olacağı değerlendirilmektedir. Sonuç olarak; kiralama ihalelerine sadece tek firmanın davet edilmesinin, ihalelerde yeterli rekabetin oluşmasını ve İdarenin kira gelirlerinin artmasını engellediği değerlendirilmektedir."

Sayıştay Üniversite Devlet İhale Denetim