05 Kasım 2024 Salı
İstanbul 13°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Scooter düzenlemesi belli oldu

Pandemi dönemiyle birlikte kullanımı artan alternatif ulaşım aracı scooter’lara ilişkin taslak düzenlemenin ayrıntıları ortaya çıktı.

Scooter düzenlemesi belli oldu
A+ A-

Hürriyet’ten Emre Eser’in haberine göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın hazırladığı taslak metin, scooterlarda azami hız sınırını 18 km olarak belirliyor. Hız sınırı 50 km/s üzerinde olan yollarda scooter kullanılamayacak.

16 YAŞINDAN KÜÇÜKLER KULLANAMAYACAK

Taslak metne göre, 16 yaşından küçükler trafikte scooter kullanamayacak. 16-18 yaş arasındaki kullanıcılardan mobilet ya da motosiklet ehliyeti istenecek. 18 yaşından büyükler için ehliyet şartı olmayacak. İki kişi scooter’a binemeyecek, çanta harici eşya taşınamayacak. Yaya yollarından scooter kullanılmayacak.

HER BÖLGEYE GİRİLMESİNE İZİN VERİLMECEK

Araç tanımlaması ile trafiğe çıkacak olan scooterlar, plaka gibi bir kimlik bilgisi taşıyacak. Kiralık araçlarda olduğu gibi bu scooter’ı kiralayan kişi kiralama boyunca yapılan ihlallerden ve kural hatalarından sorumlu olacak. Scooterlar yönetmelikte ‘e-skuter’ olarak yer alacak. Bakanlıktan lisans, belediyeden yetki belgesi alacak. Scooter’ların kiralanması konusunda kullanılan sunucular Türkiye’de bulunacak. Yazılım her yola ya da bölgeye girilmesine müsaade etmeyecek.

TRAFİK CEZASI KESİLEBİLECEK

Öte yandan scooter kara yolları trafik kanunda tanımlanacak. Trafik cezası kesilebilecek. Yayaları ve engellileri tehlikeye sokmayacak. Kask gibi güvenlik aksesuarları teşvik edilecek.

Yaya yolundan değil bisiklet gibi araç yolunun sağından gidebilecek. Rastgele direklere ve kaldırımlara bırakılamayacak. Uygun parklama alanları belirlenecek. Üniversite kampüslerinde kurallar daha serbest olacak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı scooter