Yandex
23 Mart 2025 Pazar
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Şimdi Tesla düşünsün: Çinli dev Xiaomi SU7 ile zirveye oynuyor

Xiaomi SU7, elektrikli araç pazarında iddiasını kanıtladı. Çinli teknoloji devi, elektrikli araç departmanında 200.000. teslimatını yaparak önemli bir kilometre taşını geride bıraktı.

Şimdi Tesla düşünsün: Çinli dev Xiaomi SU7 ile zirveye oynuyor

Xiaomi’nin Mart 2024’te tanıttığı SU7 modeli, Çin pazarında Tesla Model 3 ile kafa kafaya bir rekabete girmiş durumda. Tanıtımından bu yana araç, kullanıcıların büyük ilgisini çekti ve yoğun talep nedeniyle teslimat süreleri uzadı. Standart SU7 modelini sipariş eden kullanıcılar yaklaşık 30 haftalık bir bekleme süresiyle karşılaşıyor. Üst segment SU7 Ultra modelinde bu süre 14 ila 17 hafta arasında değişiyor.

Fiyat skalasına baktığımızda ise SU7 modelleri, yaklaşık 26.890 Euro’dan başlayıp 66.000 Euro’ya kadar çıkıyor. Bu fiyat aralığı, Xiaomi’nin tüm bütçelere uygun çözümler sunduğunu gösteriyor.

Şimdi Tesla düşünsün: Çinli dev Xiaomi SU7 ile zirveye oynuyor - Resim : 1

XİOMİ ÜRETİM HATTINI BÜYÜTÜYOR

Yoğun taleple başa çıkmak isteyen Xiaomi, üretim kapasitesini artırma çalışmalarına hız verdi. 2025 yılı için belirlenen teslimat hedefi 300.000 araçtan 350.000'e çıkarıldı. Xiaomi’nin kurucusu Lei Jun, bu sürecin planlandığı gibi ilerlediğini belirtti. Şu anda Pekin’deki fabrikada yıllık 150.000 araç üretilebiliyor. Ancak fabrikanın ikinci fazı tamamlandığında bu kapasite önemli ölçüde artacak.

Ayrıca Xiaomi, yaz aylarında piyasaya sürmeyi planladığı elektrikli YU7 SUV modeliyle ürün gamını genişletmeye hazırlanıyor. Bu da markanın sadece sedan segmentinde değil, SUV pazarında da iddialı olacağını gösteriyor.

Şimdi Tesla düşünsün: Çinli dev Xiaomi SU7 ile zirveye oynuyor - Resim : 2

XİOMİ'DEN BAŞARI SIRRI: FİYAT - PERFORMANS DENGESİ

Xiaomi’nin otomotiv sektöründeki hızlı yükselişinin temelinde fiyat-performans dengesi yer alıyor. Özellikle Çin pazarında uygun fiyatlarla yüksek kalite sunması, şirketin talep patlaması yaşamasına neden oldu. SU7 modeli hem şık tasarımı, hem de teknolojik donanımıyla dikkat çekerken; sunduğu performans, onu doğrudan Tesla’nın rakibi haline getiriyor.

Xiaomi Otomobil Araba araba fiyatları