16 Eylül 2024 Pazartesi
İstanbul 20°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Sosyal medyaya güvenilmiyor

Sosyal medyaya güvenilmiyor
A+ A-
AYDINLIK / ANKARA

İletişim Başkanı Fahrettin Altun’un önceki gün tanıttığı Türkiye’nin internet hareketlerini ortaya koyan Sosyal Ağ Haritası Projesi’nde ilginç veriler ortaya çıktı. Yapılan araştırmaya göre Türk halkının internet ve sosyal ağ kullanımı çok yüksek olsa da çoğunluk tarafından sosyal medya güvenilir bir bilgi kaynağı olarak görülmüyor.

Türkiye’nin internet hareketliliği ve dinamikleri hakkında kamuoyunu düzenli şekilde bilgilendirecek olan yerli ve millî platform Sosyal Ağ Haritası Projesi’nin (SOAP) araştırma sonuçları yayınlandı. SOAP’ın internet sitesi üzerinden proje kapsamında dört dönemlik veri açıklandı.

EN ÇOK TELEFONDAN BAĞLANILIYOR

“Dördüncü Araştırma Dönemi” raporuna göre, Türk kullanıcılar ağırlıklı olarak zaman geçirmek, sosyalleşmek, dizi-film izlemek amacıyla internet kullanıyor. İş amacıyla kullananların yüzde 20, kitap okumak amacıyla kullananların yüzde 7,1 olarak belirtildiği araştırmada eğitim amaçlı kullanımın yüzde 11.2 olduğu görüldü.

İstatistiki bölge birimleri sınıflandırması ikinci düzey kapsamında, 15 yaşından gün almış 5 bin 686 kişi ile yüz yüze görüşülerek 26 ilde yapılan anketlere göre diğer internet erişim verileri şöyle sıralandı.

Evde internet bağlantısı: Evet yüzde 79.4, hayır yüzde 20.6.

Günlük ortalama internet kullanımı: 0-2 saat yüzde 34.3, 2-4 saat yüzde 32.8, 4-6 saat yüzde 18.8, 6-8 saat yüzde 6.5, 8 saatten fazla yüzde 7.7.

Sosyal ağlarda cihaz tercihi: Telefon yüzde 96.5, bilgisayar yüzde 22.7, tablet yüzde 9.7.

KAYNAK NİTELİĞİ DE SORULDU

Türklerin en çok kullandığı sosyal uygulamanın Whatsapp (yüzde 71) olduğu aktarılan çalışmada Instagram yüzde 70.5’le ikinci, Youtube yüzde 62.7 ile üçüncü sırada yer aldı. En çok dezenformasyon yapılan mecra olarak bilinen Twitter ise yüzde 41.9’la beşinci sırada.

Pandemiyle birlikte sosyal uygulamalara girişlerin arttığına dikkat çekilen raporda kullanıcılara denetim konusu da soruldu. Yüzde 44.2 denetimden yana, yüzde 25.7 denetim karşıtı, yüzde 30.1 ise kararsız yanıt verdi. Sosyal ağların bilgi ve haber kaynağı niteliğine yönelik soruları katılımcıların yüzde 37.1'i olumlu, yüzde 20.3'ü olumsuz, yüzde 31.9'u şüpheli, yüzde 10.7'si kararsız şeklinde yanıtladı.

Sosyal medya Güven Fahrettin Altun