22 Kasım 2024 Cuma
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Sosyal Pediatri uzmanları: Yüz yüze eğitim başlamalı

Sosyal Pediatri Derneği’nden yapılan açıklamada, pandemi koşullarında okullarımızda yüz yüze eğitimin sürdürülmesinin önemi vurgulandı.

Sosyal Pediatri uzmanları: Yüz yüze eğitim başlamalı
A+ A-
Yurt Haberler

Mustafa Kemal Atatürk’ün "Çocuklar her türlü ihmal ve istismardan korunmalı ve her koşulda yetişkinlerden daha özel ele alınmalıdır" ifadesini şiar edinen Sosyal Pediatri Derneği, pandemi koşullarında aksayan yüz yüze eğitim konusunda bir açıklama yaptı. Açıklamada, “Bilim Kurulumuzun kılavuzluğunda, TC Hükümeti’nin önderliğinde yürütülen pandemi mücadele programı, yaşlılarımızın korunması ve üretimin sürdürülmesinin yanında, tüm çocuklarımızın okullara geri dönmeleri, öğrenme kayıplarının telafi edilmesi ve öğretmenlerimizin desteklenmeleri olmak üzere üç önceliğe odaklanmıştır” denildi ve uzaktan eğitimin yol açtığı kayıplara dikkat çekildi. Sosyal Pediatristler, kamuoyuna yaptıkları duyuruda şu bilgilendirmeye ve uyarılara yer verdi:

ORTAK HEDEF EĞİTİMİN KURTARILMASI

“Geçtiğimiz yıl içerisinde eğitim sisteminde yaşanan aksaklıklar öğrenmede önemli kayıplara ve eşitsizliklere yol açmıştır. Uzaktan eğitimin sağlanmasına yönelik çabalar önemli olmakla birlikte, yüz yüze öğrenmenin yerini tutması mümkün olmamıştır. Okulların kapanması ve bunun sonucunda okula katılım ve öğrenimde yaşanan kesintilerin, etkilenen çocukların gelecekteki kazanımları açısından 10 trilyon dolar değerinde kayıplara yol açacağı tahmin edilmektedir.

Pandeminin Dünya çapındaki etkilerini değerlendiren, UNESCO; UNICEF ve Dünya Bankası’nın başlattığı “Eğitimi Kurtarmak 2021” girişimi de ülkemizin hedefleri ile uyumludur.

18 YAŞ ALTI YOĞUN BAKIM HASTASI YÜZDE 1 ALTINDA

“Korona enfeksiyonu çocuklarda hafif seyretmektedir. Korona ile ilgili başvuruların yaklaşık yüzde 4’ü, yoğun bakım yatışlarının ise yüzde 1’i 18 yaş altındadır. Diğer yandan okullar temel sağlık hizmetlerinin, besleyici öğünlerin, korunmanın ve psiko-sosyal desteğin sağlanmasında kritik rol oynamaktadır. Bu nedenle, okulların kapanması çocukların yalnızca öğrenmelerini değil, genel refahını ve gelişimini de tehlikeye atmıştır. Öğrencilerin, pandemiden sonra yeniden uyum sağlamalarına ve yetişmelerine yardımcı olmak için özel ve sürekli desteğe ihtiyaçları olacaktır.

OKULLARA YARDIMCI OLMALIYIZ

“Okulların bu desteği sağlamalarına yardımcı olmamız, bütün bir neslin geleceğinin tehlikede olduğunun bilinciyle harekete geçmemiz gerekmektedir. Bu yılın sonuna kadar birinci hedef tüm çocukların sağlık ve psikososyal iyilik hallerini ve diğer ihtiyaçlarını karşılayan destekleyici bir öğrenim ortamına dönmelerini sağlamaktır. Bu amaca yönelik tüm ülkelerin gereken koruyucu önlemleri alarak, öğretmenlerini öğrencilerin bu ihtiyaçlarını karşılayacak doğrultuda hazırlayıp, destekleyerek, tam veya kısmi yüz yüze eğitim için okulları yeniden açmaları ve açık tutmaları gerekmektedir.

ÖĞRENCİ EĞİTİM KAYBI YAŞADI

“Pandemi sırasında birçok öğrenci önemli ölçüde eğitim süresi kaybına uğradığından ve ailelerinde ekonomik sıkıntılar belirginleştiğinden, okullarda başta beslenmek ve eğitim olmak üzere iyileştirici desteklere gereksinim vardır. Ayrıca dijital erişim için yeterli donanıma ve rehberliğe sahip olmayan öğrenciler için okul, eşitsizliği ortadan kaldıracak bir ortam sağlayacaktır. Sosyal-duygusal öğrenme ve dijital teknoloji 2021 müfredatına dahil edilmesi gereken kavramlar olup öncelikli olarak ele alınmalıdır.

ÖĞRETMENLER AŞILANMALI

“Tüm öğretmenlerin öğrencilerindeki öğrenme kayıplarını gidermek ve dijital teknolojiyi öğretimlerine dahil etmeleri için uzaktan öğretim verecek şekilde pedagojik eğitimlerinin uyarlanması ve desteklenmeleri gerekmektedir. Bu konuda öğretmenlerimizin eğitime, rehberliğe ve diğer destek araçlarına ihtiyaçları vardır. En kısa sürede, yüz yüze eğitimde görevli tüm öğretmenlerimizin Kovid-19 aşılaması tamamlanmalıdır.”

çocuk Eğitim Koronavirüs Yüz Yüze Eğitim pediatri halk toplum