Süper Lig TV mi geliyor? Serdar Ali Çelikler'den çarpıcı iddia!
Mevcut ihale süresinin dolmasıyla Süper Lig yayının akıbeti tartışma konusu oldu. TFF Başkanı Nihat Özdemir’in Süper Lig TV açıklamasının ardından bir iddia da Serdar Ali Çelikler’den geldi. Çelikler’e göre Saran Grup TFF’ye operatörlük teklifi yaptı.
Habertürk Yazarı ve Futbol Yorumcusu Serdar Ali Çelikler Süper Lig yayın ihalesiyle ilgili önemli bir iddia ortaya attı. Saran Grup’un Süper Lig yayın ihalesine teklif yaptığını belirten Çelikler, teklifin detaylarını da açıkladı. Çelikler’in aktardığına göre, Saran Süper Lig TV’nin operatörü olacak. Bu sayede maçlar birden çok platformda yayınlanabilecek.
İşte Serdar Ali Çelikler’in aktardığı bilgiler:
Bir Süper Lig TV kurayım. Bu kanalın sahibi Kulüpler Birliği olsun.
100 MİLYON DOLAR GARANTİ
Bu kanal için bu sene (ilk sezon) için 100 milyon dolar garanti ediyorum. Meblağ bu rakamın üstüne çıkarsa kalan kısmın büyük bir kısmını kulüpler aralarında (raitinge ya da şampiyonluk sayılarına ya da puan durumuna göre) paylaşsın. Küçük meblağ benim olsun.
BİRDEN FAZLA PLATFORMDA MAÇ YAYINI SÖZ KONUSU
Bu TV, kutu falan satmasın. Zaten kutu satan ve bu işi isteyen 2 platform var. beIN ve Tivibu. Ben, Süper Lig TV'nin operatörü olarak beIN'e ve Tivibu'ya diyeyim ki "Maç yayınları için bize bir kanal açarsan bunun için bize ne kadar ödersin? Her ikisi de ödeme yapar ve yayınları ister.
Ayrıca başka digital platformlar var. Misal Exxen ile yapılan Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi ortaklığı gibi. Diyelim ki Exxen, Süper Lig yayınlarını da istedi. Bunu da ayrı bir paket olarak izleyicilerine sundu. Diyelim ki kişi başı 90 TL'ye paketi sattı. Gelirlerinin yüzde 80'i Süper Lig TV'ye dolayısıyla kulüplere gider. Exxen yüzde 20'sini alır. Bu gibi teklifler HBO'dan Netflix'e; Turkcell TV'den Vodafone TV'ye kadar her digital platform için geçerli.
beIN 1 milyon aboneye hitap ediyor. Bu sistemle diğer platformlar da işin içine katılacağından erişim sayısı da artacak. En az 3-4 milyon kişiye ulaşılır.
KULÜPLER KUTU SATMAYACAK
Yurtdışı pazarlamasını da Süper Lig TV kendisi yapar.
Burada doğru anlatılması gereken konu kulüplerin kutu falan satmayacağı. Zaten kutu satan platformlara (Tivibu-beIN-DSmart) ve kutusuz digital platformlara kanal açma teklifiyle gidileceği. Böylece Süper Lig yayınları en az 5-6 platformda yayında olabilecek.
TFF yönetiminin de söylediği "Farklı teklif" bu. beIN'in 'tatmin etmeyen' teklifi ise standart. Tüm maçlar şifreli olarak pay TV'de.. 146 milyon dolarlık tekliflerini 250 milyon dolara çıkarmalarını bekliyor TFF. Ama beIN bilhassa son dönemlerde daha çok indirim talep etti.