19 Aralık 2024 Perşembe
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

‘Sütyen dikecek eleman bulamıyoruz’

Yeni İnci Yönetim Kurulu Başkanı Furkan Atakan, üç nesildir üretimde olduklarını belirterek, son yıllarda yaşanan kalifiye personel sıkıntısına dikkat çekti.

‘Sütyen dikecek eleman bulamıyoruz’

1964 yılında Fındıkzade kurulan firmanın bugün 50 ülkeye ihracat yapar hale geldiğini kaydeden Atakan, “Talep fazla ama çamaşırı üretmek zor. Küçük parçaları uygun halde bir araya getirmek lazım. Alttan eleman gelmiyor. Sütyen dikecek eleman bulmak çok zor. Üretici sayısı azalıyor ama üretim var. Eskiden makine bulmakta zorlanıyorduk şimdi her şey var ama üretecek, uğraşacak insan azalıyor.” ifadelerini kullandı.

ÜRETİMDEN KAÇMAYALIM

Geçen günlerde sohbette bir araya geldiğimiz Yeni İnci Yönetim Kurulu Başkanı Furkan Atakan, ülke olarak, “Bizim üretimden kaçmamamız lazım. Dünyaya mak satmamız lazım.” mesajı verdi.

İran'da Yeni İnci etiketiyle ürün satıldığını, tasarım koplamanın da ötesine geçilerek markanın kopyalanmaya başladığını belirten Atakan, “İç giyim üretimi zor. Yapan firma sayısı da azaldı. Üretici fabrikayı kiraya veririm daha çok kazanırım der hale geldi. Bizim Victoria's Secret'ten bir farkımız yok. Bizim amacımız da dünya markası olmak. Yıllık 6.5 milyon adet üretimimiz var.

İlk medikal yerli üretim protezi biz çıkardık. İthal ikameyi 2005'lerden beri yapıyoruz. Doktorlardan da görüş alıyoruz. Kalça koruyucu iç çamaşırı ürettik. Yaşça büyüklerimiz için. Düşme olduğunda kalça kırılmasının önüne geçen bir ürün. Bisiklet yarışçıları da kullanıyor. Kayak yapanlar da kullanıyor. Fonksiyonel ürünler önemli.” bilgilerini verdi.

MAĞAZALAŞMA YAVAŞ YAVAŞ

Marka olarak beş mağazaları bulunduğunu daha çok üretim ve ihracat ve tedarik sağladıkları esnaf aracılığı ile satışa ağırlık verdiklerini anlatan Atakan, dükkan sahiplerinin fahiş kiralar istediğini, zincir yönetmenin kolay olmadığını, bütün yatırımlarını ağırlıklı olarak özsermaye ile yaptıklarından mağazalaşmada yavaş yavaş ilerleyeceklerini dile getirdi. Büyük beden ürünlerin Körfez ve Afrika'da alıcı bulduğunu belirten Atakan, çok fazla malzeme gerektiren, çok fazla işçiliğin olduğu ve çok fazla çeşidin gerektiği sektörde birçok küresel giyim markasının kendilerine fason üretim teklifinde bulunduğunu ama kabul etmediklerini anlattı.

ÇALIŞMA AŞKI MARKA YARATIR

Avrupa'ya e-ticaret üzerinden yayılmaya başladıklarını söyleyen Atakan, “Üretememe endişesi duymuyorum. Yeter ki üretme yeteneğimiz olsun. Biz her yerde üretiriz. Başka ülkelere de gidebiliriz. Ben tüketiciye fiyat anlamında erişebileceği ürün sunmak istiyorum. Başarılar zor zamanlarda yakalanıyor. İki fabrika aldık ikisi de hep kriz dönemlerinde... Bugün ham madde almakta zorlanan var. Biz alabiliyoruz, işçimizin maaşını verebiliyoruz. X markaya çalışan arayıp size çalışalım diyor. Türkiye çalışma aşkını bitirmezse dünya markaları çıkarabilir. Biz de onu istiyoruz.” diye konuştu.

AVM yöneticilerine de sitem eden Atakan, “Biz Türk markasıyız bize kiralamada afra tafra yapacaklarına kolaylık sağlamaları, desteklemeleri lazım. Ben 11 yaşından beri çalışıyorum.” dedi.

Son Dakika Haberleri