Süveyş Kanalı'nda kriz: Denizcilik devleri rotayı değiştiriyor!
Kızıldeniz'de tırmanan gerilimin ardından Süveyş Kanalı İdaresi (SCA), 19 Kasım'dan bu yana 55 geminin Süveyş Kanalı'nı atlayarak Ümit Burnu rotasını tercih ettiğini açıkladı. Beş denizcilik devi Kızıldeniz rotasını kullanmayacağını açıkladı.
Yemenli Husilerin yüzlerce mil güneydeki gemilere yönelik son saldırılarının ardından Kızıldeniz ticaretine ilişkin önemli gelişmeler yaşanıyor. Saldırıların büyük nakliye hatlarının rotalarını değiştirmelerine yol açarak küresel ticaret üzerinde dalgalanma etkisi yarattığı bildirildi.
LİSTEDE DEVLER DE VAR
Husilerin Yemen açıklarındaki saldırıları son haftalarda yoğunlaştı ve Gazze'deki çatışmaya tepki olarak İsrail ile bağlantılı olduğunu iddia ettiği gemileri açıkça hedef aldı.
SCA Başkanı Osama Rabie, 19 Kasım'dan bu yana 55 geminin Süveyş Kanalı'nı atlayarak Avrupa ile Asya arasındaki daha uzun Ümit Burnu rotasını tercih ettiğini açıkladı. A.P. Moller-Maersk A/S, Hapag-Lloyd AG, MSC Mediterranean Shipping Co. SA ve CMA CGM gibi denizcilik devleri Kızıldeniz'deki seferlerini geçici olarak durdurarak durumun ciddiyetinin altını çizdi.
SÜVEYŞ KANALI VE MISIR
Yaşanan aksaklıkların sadece denizcilik sektörü için endişe kaynağı olmakla kalmadığı aynı zamanda Mısır için de önemli ekonomik sonuçlar doğurabileceği belirtildi. Süveyş Kanalı hayati bir ticaret koridoru ve transit ücretleri Mısır'ın döviz rezervlerine önemli ölçüde katkıda bulunuyor.
'YOLCULUK 7 İLA 10 GÜN UZADI'
Nakliyeciler gemilerini Afrika'nın ucundan dolaştırıp Ümit Burnu rotasını tercih ettikçe, küresel nakliye ticaretinde gecikmeler yaşanmasının muhtemel olduğu belirtildi. San Francisco merkezli bir nakliye platformu olan Flexport Inc'e göre bu alternatif rota Süveyş Kanalı'nı kullanmaya kıyasla yolculuğu yedi ila 10 gün uzatıyor.
Devam eden gerilim ve aksaklıklar, küresel ticaret ile Kızıldeniz bölgesindeki jeopolitik zorluklar arasındaki hassas dengenin altını çiziyor.