22 Aralık 2024 Pazar
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Test pilotu KAAN'ı anlattı

Motor çalıştıran ve taksi yapan milli muharip uçak KAAN, yüksek sürat taksi testlerinden sonra gökyüzüyle buluşacak, yerli ve milli yazılımlar ve donanımlarla etkili bir silaha dönüşecek.

Test pilotu KAAN'ı anlattı

Milli muharip uçağa isminin verildiği 'İstikbalin Yüzyılı Tanıtım Programı'nda taksi yapan KAAN'ın pilot koltuğunda oturan test pilotu Gökhan Bayramoğlu, AA muhabirine değerlendirmede bulundu.

'PİLOTUN İŞ YÜKÜNÜ AZALTIYOR'

Bayramoğlu, milli muharip uçak KAAN ile şu ana kadar yaptıkları çalışmaları şöyle anlattı:

“KAAN'ı öncelikle uçurmamız gerekiyor. KAAN'ı uçurmamız için de motorların testini yapmamız lazım. Motorlarımızın, uçağımızın ve diğer sistemlerin birbiriyle entegrasyonunu sağlamamız gerekiyor. Bunları başardık. Motorlarımızın doğruluğunu aldıktan sonra yer testinde uçağımızı yürütüyoruz yani emekletiyoruz. Uçağımızı taksi testlerine maruz bıraktık, taksi testlerini de başarıyla geçtikten sonra artık kumanda sistemleri üzerinde çalışarak uçar pozisyona getireceğiz. Bunun için simülatörde testlerimizi yapıyoruz. Asıl gün geldiğinde de uçağımızı yerden kesip gökyüzünde süzülmesini seyredeceğiz.”

Bayramoğlu, KAAN'ın şu ana kadarki performansına ilişkin de “Uçağımızın pilotun iş yükünü azaltacak seviyede kolaylıkları olduğunu söylemek mümkün. Uçağımız pilota hem güvenli şekilde bilgileri aktarıyor hem de pilotun üzerindeki iş yükünü azaltacak şekilde pilota yardımcı olacak sistemlerle donatılmış vaziyette. O yüzden milli muharip uçak KAAN'ın içine binen bir pilot sadece uçağı uçurmakla değil, bütün hava sahasını kontrol etmek ve harekatı icra etmekle meşgul olabilecek.” ifadelerini kullandı. Bayramoğlu, uçağa verilen KAAN ismi için de “Türk ismi, güzel bir isim.” değerlendirmesinde bulundu.

'EN ETKİLİ SİLAH HALİNE GETİRECEĞİZ'

Gökhan Bayramoğlu, KAAN ile ilgili bundan sonra yürütülecek çalışmalara ilişkin de şu bilgiyi verdi:

“Bundan sonraki süreçte taksi testlerini daha da geliştireceğiz. Yüksek sürat taksi testlerinden sonra uçağımızı uçuşa hazır hale getirip uçuracağız ancak sadece uçurmakla kalmayacağız, bu sadece bir uçak değil, bir silah. Savaş uçağı olacağı için diğer operasyonel sistemlerini de geliştirmeye çalışacağız. Arka planda bunları zaten geliştiriyoruz. Yerli ve milli yazılımlarımızla KAAN'ı donatacağız ve en etkili silah haline getireceğiz.”

Milli Muharip Uçak (MMU) KAAN