23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul 11°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

THY Rus turistlere 1,5 milyon koltuk ayırdı

Türkiye, Rusya’ya uygulanan yaptırımlara çözüm arayışı kapsamında THY’nin üç tur operatörüne 1.5 milyon blok koltuk tahsisinin ardından Sivil Havacılık Yönetmeliği’nde yapılan değişiklikler ile yeni havayolu şirketlerinin kurulmasını kolaylaştırdı.

THY Rus turistlere 1,5 milyon koltuk ayırdı
A+ A-
TOPLUM SERVİSİ

Değişiklik üzerine Rusya’dan charter uçuş yapacak iki havayolu da kuruldu. Turizm Gazetesi yazarı Fehmi Köfteoğlu, “Bunlar beklentiyi karşılamasa da, kötünün iyisi niteliğinde akmasa da damlar örneği çözümlerdir.” Diye sordu. Ara başlıkların tarafımızdan konduğu yazısında Köfteoğlu, şu ifadelere yer verdi:
“Rusya Ukrayna savaşı nedeniyle yaşanan uçak sorununa Türkiye iki çözüm buldu. Bunlardan biri THY’nin tur operatörlerine koltuk tahsisi, diğeri de Sivil Havacılık Yönetmeliği’nde değişiklik yapılması oldu. Bunlar beklentiyi karşılamasa da, kötünün iyisi niteliğinde akmasa da damlar örneği çözümlerdir. Ancak bu çözümlere Rusya’nın nasıl yaklaşacağı önemli.

UÇAKLARA RUSYA LİSANSI

“Rusya, yaptırımlar nedeniyle zor durumda kalan havacılık sektörü ile ilgili düzenlemeler yaptı. Daha önce başka ülkelerde tescilli olan uçakları ülke lisansına aldı. Arkasından kendi ürettiği 100 kişilik küçük yerli uçakları devreye soktu. Boeing ve Airbus’lar gibi büyük gövdeli uçakların yerli üretimini hızlandırdı. Soçi Havalimanı’nı uluslararası uçuşlar için hub olarak kullanmaya başladı.

LOBİCİLER FİTNE PEŞİNDE

“Öte yandan Türkiye’nin Rusya’da Rus şirketi olarak faaliyet gösteren Türk kökenli tur operatörlerine destek vermesi üzerine Rus havayolları bu girişimlerin iki ülke arasındaki havayolu pazarı dengesini bozacağını savunarak harekete geçti. Rus havayolu şirketleri “Türk havayolları turistlerimizi taşıyacak, kâr edecek, biz elimiz ayağımız bağlı mı kalacağız" şeklinde hükümet nezdinde lobi yürütüyor. Lobicilere göre, Aeroflot'un Türk Hava Yolları ile bazı uçuşları ortaklaşa gerçekleştirmesi ve satış için garantili koltuk kotası alması durumunda sorun çözülebilir.
“Tahmin edileceği gibi Rusya bu konuda, Türkiye’nin önem verdiği turizmde birinci kaynak pazar olduğundan hareketle bir değerlendirme yapacak ve konuya Türkiye ile siyasal ilişkileri ve son dönemde Ukrayna’daki duruma göre yaklaşacaktır.

Türkiye Rusya THY rus turistler sivil havacılık