TikTok artırılmış gerçeklik aracını tüm kullanıcılarına açıyor
Geçtiğimiz sonbahar aylarında kapalı bir beta testi başlatan TikTok, şimdi de artırılmış gerçeklik efekti aracını tüm içerik oluşturuculara ve geliştiricilere sunuyor.
Effect House isimli yenilik, içerik oluşturucuların diğer TikTok kullanıcıları tarafından videolarda kullanılabilecek artırılmış gerçeklik efektlerini oluşturmalarına olanak veriyor. Konuyla ilgili yaptığı duyuruda şirket, yeni özelliğin dünyanın dört bir yanından tüm yaratıcılara, tasarımcılara ve geliştiricilere açık olacağını belirtti.
Gönderilen efektlerin kullanım için onaylanmasının belirli kurallara tabi olacağını belirtirken, topluluk kurallarını aşacak efektlerin özellikle yasaklanacağını söyledi.
600 MİLYARDAN FAZLA GÖRÜNTÜLENME
Popüler TikTok içeriklerinde önemli bir dayanak noktası olan bu efektler, içerik oluşturucular için genellikle bir trendin parçası olarak kullanılıyor. Zira popüler sosyal medya platformu, efekt kullanılarak hazırlanan 1,5 milyardan fazla videonun dünya çapında 600 milyardan fazla kez görüntülenmeye ulaştığını ifade etti.
İçerik oluşturucuların Effect House ile oluşturulan efektleri TikTok'ta görüntülendiğinde, efektlerin sonuç sayfasında içerik oluşturucunun kullanıcı adı ve profillerine bağlantı bulunacak. İçerik oluşturucunun portföylerinde yayınlanan tüm efektler de profil sayfalarında belirlenmiş bir sekmeden görüntülenebilir.
TİKTOK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKTE GEÇ KALDI
Öte yandan TikTok, diğer platformların yıllar önce yapmış olduğu hamleleri yeni yeni takip ediyor. Zira Snapchat ve Instagram, geçtiğimiz birkaç yılda benzer artırılmış gerçeklik araçlarını entegre ederek etkileyici içerikler ortaya çıkarmayı sağladı.