29 Haziran 2024 Cumartesi
  • Yozgat
  • Zonguldak

Trendyol, esnaf ve üreticilerin KOBİ Günü'nü kutluyor

Yerli üretici, esnaf ve KOBİ’leri dijitalleştiren Trendyol, teknoloji, eğitim, pazarlama gibi yetkinlikleriyle, KOBİ’lerin işlerini büyütmelerine destek oluyor. Sunduğu mikro ihracat çözümleriyle Türk satıcılarını sınır ötesine taşıyan Trendyol, KOBİ’lerin 27 Haziran Dünya KOBİ Günü’nü kutluyor.

Türkiye ekonomisini ağırlıklı olarak KOBİ ölçekli işletmeler oluşturuyor. KOBİ’ler istihdama, ihracata ve katma değere sağladıkları katkı ile ekonominin can damarı konumunda bulunuyor. KOBİ’lerin başarılı iş performanslarını sürdürülebilir kılmak ülke ekonomisi açısından büyük öneme sahip. Türkiye’nin lider e-ticaret platformu Trendyol da istihdamdan ihracata Türkiye ekonomisinin vazgeçilmez yapı taşı KOBİ’lerin yurt içi ve yurt dışı faaliyetlerini destekliyor. Trendyol, teknoloji altyapısı ve ticarete kolaylık getiren çözümleri ile yerli üretici, esnaf ve KOBİ’leri yeni nesil e-ticaret deneyimiyle buluşturuyor.

E-ihracat odağı doğrultusunda dijitalleştirdiği Türk satıcılarını sınır ötesine taşıyor. Trendyol’un sunduğu mikro ihracat çözümleriyle e-ihracatla tanışan yerli işletmeler, geçtiğimiz sene 750 milyon dolarlık ihracat hacmi gerçekleştirdi. Bu yıl sonu için hedef 2.5 milyar dolara ulaşmak.

TÜRK SATICILARI TRENDYOL İLE DİJİTALLEŞİYOR

Trendyol, sahip olduğu teknoloji altyapısı, operasyonel kolaylık sağlayan hizmetleri yanı sıra eğitim olanakları ile de Türk satıcıların yanında yer alıyor. Pazarlamadan, tedarik zinciri yönetimine geniş eğitim imkanları sunan Trendyol Akademi aynı zamanda yerli esnaf ve KOBİ’lerin e-ihracata A’dan Z’ye hazırlanmasını sağlıyor.

SINIR ÖTESİ TİCARETTE TRENDYOL ETKİSİ

Türk esnaf ve KOBİ’lerin ‘Made in Türkiye’ etiketli ürünlerini dünya pazarıyla buluşturan Trendyol, e-ihracat ekosistemini geliştirmek adına yurt dışı operasyonlarını büyütüyor. Almanya ile başladığı yurt dışı yolculuğunu Azerbaycan, Körfez bölgesi ve Doğu Avrupa ile sürdüren şirket, Türk satıcılarının bu pazarlardaki gücünü artırmaları adına geniş mikro ihracat çözümleri sunuyor.

Şirket, bu kapsamda Türk üreticilerin, esnafın ve KOBİ’lerin pazarlama faaliyetlerini de üstleniyor. Trendyol, Körfez bölgesine yönelik Ramazan kampanyası ve mayıs ayında Azerbaycan’a yönelik Mega Mayıs ile bölgelere ihracat gerçekleştiren Türk satıcıların siparişlerini artırmalarına destek oldu.

90 BİNDEN FAZLA SATICIYI E-İHRACAT YAPTI

E-ticaretin global oyuncusu Trendyol, Türk ürün ve üreticilerini dünya pazarlarına taşıma hedefiyle 70 bini KOBİ olmak üzere toplam 90 binden fazla yerli işletmeyi e-ihracatçı hale getirdi.

Türk satıcılarının uluslararası ticarette başarılı performanslarına olanak tanıyan Trendyol, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen “İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni”nde de ‘e- ihracat’ kategorisinde birincilik ödülünün sahibi oldu. E-ihracatın şampiyonu Trendyol’un hedefi, 300 binden fazla satıcısının tamamını e-ihracatçı yapmak.

'İHRACATIN EN KOLAY HALİ'

Trendyol, esnaf ve üreticilerin KOBİ Günü'nü kutluyor - Resim : 1

Moda markası Madamra yetkilisi Rabia Arslan Sarıkaya, Trendyol ile e-ihracatın, ihracatın en kolay hali olduğunu söyledi.

Sarıkaya, “Dünyanın birçok noktasına ürünlerimizi kolay bir şekilde ulaştırabiliyoruz. E ihracatta yüzde 60’lık bir büyümemiz var. Sene sonunda bu oranı yüzde 100’e taşımak istiyoruz. Trendyol, e-ihracat ile birlikte, bize dünyanın yüz ölçümü bakımından büyük ancak ulaşım yönünde küçük ve kolay olduğunu gösterdi. Ürünlerimizin Trendyol iş ortaklığı sayesinde, dünyanın birçok noktasındaki müşterilerimize ulaşması bizleri çok mutlu ve gururlu hissettiriyor” ifadelerini kullandı.

'TRENDYOL İLE DÜNYAYA AÇILMAK GURUR VERİYOR'

Trendyol, esnaf ve üreticilerin KOBİ Günü'nü kutluyor - Resim : 2

Tekstil sektöründe 30 yıllık deneyimlerini Grimelange markasına taşıdıklarını belirten firma yetkilisi Serhat Dicle, Trendyol ile e-ihracat süreci hakkında şunları söyledi; “Sürdürülebilirliğe önem veren marka olarak kaliteli ürünlerimizi dünya pazarlarına uzun soluklu bir şekilde taşımak en büyük hedefimizdi. Kullanıcı dostu platformu, entegrasyon kolaylığı, destek biriminin hızı, reklam modülleri ve demokratik satışa olanak tanıması ile Trendyol sınır ötesi ticarette tek tercihimiz. Bizim için heyecan verici e-ihracat sürecini iş ortağımız Trendyol ile gerçekleştirmek, ‘Made in Türkiye’yi dünyaya yaymak bizim için gurur kaynağı.” dedi.

'TRENDYOL İLE GLOBALLEŞİYORUZ'

Trendyol, esnaf ve üreticilerin KOBİ Günü'nü kutluyor - Resim : 3

Pilloveland farklı kategorilerde ev ürünlerine odaklanıyor.

Firma yetkilisi Mithat Demir, “Trendyol ile e ihracatın en büyük farkı operasyonel kolaylık. Rahat bir şekilde, yurt içine ürün gönderir gibi yurt dışına sevkiyatlarımızı gerçekleştiriyoruz. İş hacminde yüzde 60’lara varan yurt dışı payı görüyoruz. Ürün portföyümüzün de etkisiyle özellikle Körfez bölgesinden çok olumlu geri dönüşler alıyoruz. Trendyol ile ürünlerimizi yurt dışına taşımak bizi duygulandırıyor ve globalleştiriyor” dedi.

'E-İHRACAT İLE BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE PERFORMANSA ULAŞTIK'

Trendyol, esnaf ve üreticilerin KOBİ Günü'nü kutluyor - Resim : 4

Trendyol ile e-ihracatla tanışan firmalardan Battal Ticaret, sofra ve mutfak odaklı üretim gerçekleştiriyor.

Firma yetkilisi Sena Yalabık, “İhracat, firmalar için büyük ve zorlu süreçler gibi gözüküyor. Trendyol’la e ihracat imkanı bu yüzden bizi çok heyecanlandırdı. Mikro ihracat diye gözümüzde büyüttüğümüz sürecin Trendyol ile çok kolay olduğunu gördük. İhracatta beklentilerimizin üzerinde bir performans göstermeye devam ediyoruz. Şu an yüzde 45’lere varan mikro ihracat gerçekleştiriyoruz. İhracat ile depomuzu yeniden düzenledik ve hedefimizde büyümeye gitmek var. Bu durum bize mutluluk veriyor” dedi.

'SINIR ÖTESİNE ÜRÜNLERİMİZİ GÖNDEREBİLİYORUZ'

Trendyol, esnaf ve üreticilerin KOBİ Günü'nü kutluyor - Resim : 5

Samsa Cam Porselen firma yetkili Sadullah Samsa, e-ihracata Trendyol ile başladıklarını belirtirken şunları söyledi, “2000 yılından bu yana sektörümüzde üretim yapıyoruz. Trendyol ile tanışmadan önce ihracat bizim için çok zor olan bir süreçti. Daha önce başarılı olmayan denemelerimiz de oldu. Trendyol ile artık rahat bir şekilde yurt dışı pazarlara açılabiliyoruz. Ankara’ya İstanbul’a satış yapar gibi sınır ötesine ürünlerimizi gönderebiliyoruz. İhracat hacmimiz yüzde 90. Bu sayede sağladığımız istihdamı da artırdık.” dedi.

'İŞ HACMİMİZİN YARIDAN FAZLASI İHRACATA DÖNDÜ'

Trendyol, esnaf ve üreticilerin KOBİ Günü'nü kutluyor - Resim : 6

Tesettür giyim üzerine 2020 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürdüklerini belirten Ka Hijab yetkilisi Mine Tan Kahraman, Trendyol ile mikro ihracatla tanışmadan önce, ihracat girişimleri olduğunu ancak evraktan kargoya tüm kalemlerde zorluklar yaşadıklarını söyledi.

Kahraman, “Trendyol’da 2021 yılından bu yana satış gerçekleştiriyoruz. Mikro ihracatta Trendyol ile umduğumuzun çok daha fazlasını yakaladık. İş hacmimizin artık yarıdan fazlası ihracat. Aldığımız yoğun talep ile birlikte modellerimizin çeşitliliğini artırıyoruz. Daha büyük bir depo yatırımı düşünüyoruz. Mikro ihracatla ürünlerimizi yurt dışına sunmaktan gurur duyuyoruz.” dedi.