Trendyol Adana'ya aktarma merkezi kurdu: Afetin yaralarını e-ihracatla saracak
Afetzede illere bir milyar liranın üzerinde ayni ve nakdi destek sağlayan Trendyol Grubu'nun Başkanı Çetin, 'bölgeden tedarik' kapsamında hem satıcı hem üreticileri desteklediklerini anlattı. Şirket, bölgede üç yılda 70 milyar TL’lik ticaret hacmi yaratacak.
E-ticaret pazaryeri Trendyol Adana'da yapacağı dağıtım merkezi yatırımını deprem nedeniyle doğan ihtiyaca cevap vermek için erkene çekti. Adana'da kurulan Trendyol Aktarma Merkezi hızlıca faaliyete alındı ve depremin ilk günlerinden itibaren afet bölgesinin ihtiyaçları için buradan tedarik sağlandı. Şirketin davetlisi olarak Trendyol yönetim ekibi ile birlikte Adana'daki merkezi ziyaret ettik. Burada yapılan toplantıda konulan Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “İlk anda Trendyol Go ile motorlu kurye kaslarımızı nasıl kullanacağımıza dair çalışma başlattık. Bölgede çalışan arkadaşlarımız da, henüz depremden çıkmış oldukları halde, hepsi gönüllü olarak hemen ertesi gün 'ne gerekiyorsa biz hazırız' diyerek, gönüllü oldular. Trendyol Express ekibi ile faaliyete başladılar. Arabalarda uyuyorlardı ve çok büyük bir yük aldılar.” dedi.
KURYELER GÖNÜLLÜ OLDU
İstanbul başta olmak üzere diğer illerdeki Trendyol kuryelerinin de bölgeye gönüllü gelerek AFAD ekiplerine destek olduğunu anlatan Çetin, “Ben 12 gün bizzat bölgede kaldım. Bin 300 Trendyol gönüllü saha ekibimiz hâlâ bölgede faal. Bunu anlatmak doğru değil belki ama çok soruluyor; 405 tır ve 14 uçak başta olmak üzere bölgeye yaklaşık 2 bin araçlık gıda, kıyafet, ısıtıcı, hijyen malzemesi vb. içeren yardımları bölgeye ulaştırdık. Parasal olarak bir milyar liranın üzerinde destek sağladık. Bu sürecin devam etmesi lazım.” ifadelerini kullandı.
ÇİN'DEN ÇADIR DESTEĞİ GELDİ
Trendyol'un hissedarı Çinli e-ticaret devi Alibaba'nın da deprem sonrası yaptığı yardımlara değinen Çetin, “Çin'den uçaklarla çadır gibi malzemeleri gönderdiler.” bilgisini verdi. Trendyol üst yöneticilerinin de katıldığı toplantıda verilen bilgilere göre, 350 bin Trendyol satıcısı, şirketin deprem bölgesi için verdiği on parça ürün siparişinin üzerine kendileri de bedelsiz olarak ürün ilave ederek deprem bölgesine gönderdi. Çin'den gelen çadırların organizasyonu yapıldı. Çalışanlar ve paydaşlara yönelik sağlık, ulaşım vd. destekler verildi.
“Afet bölgesindeki satıcılarımızın 2022 yılındaki ticaret hacmi 10.5 milyar TL idi. Bu yıl için 16 milyar TL’lik ticaret hacmi hedefi koymuştuk. Bölgeye 3 yılda sağlayacağımız ticaret hacmi 70 milyar TL’yi bulacak.” diyen Çetin, “Aynı zamanda bölgedeki 35 bin satıcımızı bu yıldan başlayarak Almanya ve Azerbaycan başta olmak üzere yurt dışı satışlarına başlatmayı ve tüm dünyada satış yapabilir hale getirmeyi hedefliyoruz. Bu dönemde buradaki satıcılarımıza pozitif ayrım yapacağız. Türkiye'nin hiçbir bölgesinden olumsuz bir geri dönüş almıyoruz. Bir dayanışma görüyoruz.” ifadelerini kullandı.
ÜRETİCİLERE 1 MİLYAR TL GELİR
Verilen bilgilere göre, bölgede, Trendyol markalı ürünleri üreten 18 fabrika, 65 atölye ve 4 binden fazla çalışan bulunuyor. Yıl sonuna kadar bölgedeki Trendyol markalı ürün üreticilere sağlanan gelir bir önceki seneye göre 3 kat artırarak yaklaşık 1 milyar TL’ye çıkarılacak. Üretim hacminin daha fazlasını deprem bölgesine kaydırmak amacıyla bölgedeki mevcut üreticilerinin sipariş adetlerini artırmayı planladıklarını belirten Çetin, bölgeden yeni üreticileri de ekosisteme dahil edeceklerini aktardı. Çetin ayrıca sorumuz üzerine, hem Ortadoğu'da ve Avrupa'da şirket satın alma süreçlerinin devam ettiğini, uluslararası kasları güçlendikçe ihracat konusunda da hem bölgeyi hem bütün üreticileri destekleyeceklerini aktardı.
GÜNLÜK 400 BİN ÜRÜN İŞLENİYOR
Esnaf ve KOBİ'lerin ayağa kalkması için de ellerinden ne geliyorsa yapacaklarını ifade eden Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin ve yönetim ekibi Adana'daki aktarma merkezi yatırımına ilişkin şunları aktardı: “Bu dağıtım merkezi 500 milyon liraya mal oldu. E-ticaret ve geleceğe dönük depo olarak konumlandı. Burası Konya, Mersin, Karaman, Kilis, Hatay'a destek veren bir merkez. Diğer 15 aktarma merkezi ile irtibatlı olacak. Burası depremin ilk 20 günü sadece depremle alakalı çalıştı. Gaziantep ve Diyarbakır'ın kontrolleri ilk aşamada yapılamadığı için Adana bütün bölgeye destek oldu. Günlük 400 bin ürün çıkabiliyoruz. Burada 150'den fazla ekip var. 2 sene içinde sayıyı üçe katlayacağız gibi duruyor. Burası üç vardiyaya döndü.”
HATAY’A 'YARININ KÖYLERİ' DESTEĞİ
Trendyol Grubu Kurumsal İletişim Direktörü İrem Poyraz da afet öncesi başlattıkları “Yarının Köyleri” projesine Hatay'ı da dahil ettiklerini açıkladı. Poyraz, “Projemizle köy ve kent arasında fırsat eşitliğinin sağlanmasını, böylece yerel ekonomi ve sosyal kalkınmaya destek olmayı, yerel üreticilerimiz için e-ticaret, e-ihracat köprüleri kurmayı amaçlıyoruz. Bu proje kapsamında belirlemiş olduğumuz iki köy Adana ve Diyarbakır’daydı. Adana ve Diyarbakır merkezlerimizi çevre illere de açıyoruz. Depremzede üniversite öğrencilerine Türk Eğitim Vakfı (TEV) işbirliğinde hayata geçirdiğimiz, 'Trendyol Kalpten Kalbe Burs Fonu' ile eğitim hayatları boyunca burs desteği vereceğiz.” dedi.
Toplantının soru cevap kısmında Trendyol'un uluslararası yardım için devreye aldığı uygulamaya ilişkin de bilgi verildi. Buna göre uygulama ve yapılan çalışma sayesinde 70'in üzerinde ülkeden destek geldi. En çok desteği Hindistan'dan verdi. Panama'dan bile yardım geldi. Alibaba Çin'de ve diğer bütün platformlarında bedelsiz olarak destek sağladı.