23 Kasım 2024 Cumartesi
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Tüketici Birliği Federasyonu: Yetkililer iletişim zamlarına müdahale etsin

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz yaptığı yazılı açıklamayla iletişim firmalarının hizmet bedellerine yaptıkları zamları eleştirdi. Deniz, 'yetkililerin iletişim zamlarına müdahale etmesi gerektiğini' vurguladı

Tüketici Birliği Federasyonu: Yetkililer iletişim zamlarına müdahale etsin...
A+ A-
TOPLUM SERVİSİ

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, iletişim firmalarının hizmet bedellerine yaptıkları zamların tüketici mecburiyetini kötüye kullanan fırsatçı bir yaklaşım olduğunu, halkın haberleşme hakkının ihlal edildiğini söyledi.

Haberleşmenin temel bir hak olduğuna dikkat çeken Deniz, yazılı bir açıklamayla “Başta Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) olmak üzere Rekabet Kurumu ve Ticaret Bakanlığı Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulunun tüketicide tepkiye neden olan bu haksız sürece müdahale etmeleri çağrısında bulunuyoruz.” dedi.

‘GERÇEKLERLE UYUMLU HALE GETİRİLMELİ’

Federasyon’un tüketicilerden aldığı bilgiye dayanarak yaptığı saptamaya göre hizmet bedellerine son dönemde yüzde 180’lere varan zamlar yapıldı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından 2024 Eylül dönemi için 12 aylık ortalama enflasyonun yüzde 64,91 olarak açıklandığını anımsatan Federasyon Başkanı, Orta Vadeli Program (2024-2027) belgesinde de enflasyonun 2024 yılı için yüzde 41,50 olduğunu vurguladı. Deniz, iletişim hizmeti veren firmalara tarifelerde indirim yapma çağrısında bulundu:

“Tüm bu yasal düzenlemeler ve ekonomi yönetiminin öngörüleri birlikte değerlendirildiğinde, iletişim hizmeti sunan firmaların tüketiciden istedikleri rakamlar gerçeklikten uzak, tüketici mecburiyetini kötüye kullanan, fırsatçı bir yaklaşım olup firmaların fahiş nitelikteki zammı kabul edilebilir nitelikte değildir. İletişim hizmeti sunan firmalar her türlü ekonomik veriyi yok sayan tarife ücretlerini gerçeklerle uyumlu hale getirmelidirler.”

‘ZORUNLU TÜKETİMDİR TEMEL HAKTIR’

Mehmet Bülent Deniz, zamların İnsan Hakları Evrensel Bildirgesini, Anayasa’yı, 5369 sayılı Evrensel Hizmet Yasasını, TÜİK verilerini ve Orta Vadeli Programı yok saydığını vurguladı. Açıklamada şu satırlara yer verildi:

“Ülkemizin de imzaladığı Birleşmiş Milletler Evrensel İnsan Hakları Bildirgesi ve T.C. Anayasası haberleşme hakkını, temel ve evrensel hak olarak kabul etmektedir.

“Yine 5369 sayılı Evrensel Hizmet Yasası, ‘… herkes tarafından erişilebilir, önceden belirlenmiş kalitede ve herkesin karşılayabileceği makul bir bedel karşılığında asgari standartlarda sunulacak olan, internet erişimi de dahil elektronik haberleşme hizmetleri’nden yararlanmasını düzenlemektedir.

“Öte yandan teknolojideki gelişmeler, iletişimi yaşamı sürdürmek için zorunlu ve karşılanması gereken bir tüketim niteliğine dönüştürmüştür.”

Tüketici Birliği Federasyonu (TBF) BTK TÜİK İletişim teknoloji