22 Ekim 2024 Salı
İstanbul 11°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Tüketici Birliği’nden açıklama: 'Ufukta ürün sıkıntısı görünüyor'

2022 Nisan ayı Market Endeksi verilerini açıklayan Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner; "Ufukta ürün sıkıntısı görünüyor.”dedi.

Tüketici Birliği’nden açıklama: 'Ufukta ürün sıkıntısı görünüyor'
A+ A-

Öner, konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:

"Tüketici Birliği Federasyonu tarafından Eylül 2021’de, Market Enflasyonu ismiyle başlatılan ve bir market ve 13 ürün üzerinden yapılan çalışmanın test aşaması sona ermiştir. Bu çalışma; Ocak 2022’den itibaren, üç farklı ilde, altı ayrı markette ve 178 ürün üzerinden, Market Endeksi ismiyle genişletilerek, devam ettirilmektedir. Elde edilen veriler, çalışmanın temel ilkeleri ve kıstasları, alt kırılımlarının olduğu dosya halinde kamuoyuna açık olarak yayınlanmaktadır.
Edinilen veriler ışığında;

  • Market sepetindeki ürünlerin fiyatları, 1 Nisan 2022 ile 05 Mayıs 2022 döneminde yüzde 5,79 oranında artmıştır.
  • Fiyatlardaki artış hızı bir önceki aya göre azalmış olsa da, yüksek enflasyon süreci devam etmektedir.
  • Nisan 2022 döneminde fiyatı en çok artan ilk beş ürün:

1- Salça, yüzde 46,33
2- Süt, yüzde 24,10
3- Çamaşır deterjanı yüzde 21,61
4- Tavuk yüzde 17,66
5- Toz şeker yüzde 13, 90 oranında arttı.

  • Market raflarında etiket olduğu halde ilgili ürünün bulunmadığı, ürün olduğunda da, etiketinin bulunmadığına ilişkin tespitlerimizde yoğunlaşma görülmektedir. Bu durum ürün tedarikinde daralmanın habercisi olarak değerlendirilmelidir."
Süt Tavuk tüketici birliği market endeksi salça toz şeker