22 Kasım 2024 Cuma
İstanbul 18°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Tüketici Hakları Derneğinden çağrı: Kâr değil hizmet amaçlı ulaşım istiyoruz

Belediye yönetimi ve özel halk otobüsü esnafının çekişmesine karşı kamulaştırma talebi öne çıktı. Halkın mağduriyetinin önünde geçilmesini isteyen Tüketici Hakları Derneği, ‘Ankara'da ulaşım sistemi mevcut haliyle bir kamu hizmeti değil, kâr odaklı bir alan haline gelmiştir.’ dedi.

Tüketici Hakları Derneğinden çağrı: Kâr değil hizmet amaçlı ulaşım istiyoruz

Tüketici Hakları Derneği Ankara dahil tüm kentlerde şehir içi ulaşımın kamulaştırılmasını istedi. Derneğin Genel Başkanı Turhan Çakar, Ankara Büyükşehir Belediyesi önünde basın açıklaması yaptı. Ankara'nın sorunlarının ilk sıralarında ulaşım olduğunu kaydeden Çakar, "Ankara Büyükşehir Belediyesi yönetimi seçildiği günden bugüne üç defa zam yapmıştır. Ulaşımın temel girdilerinin maliyeti her geçen gün artmaktadır. Benzin ve mazot fiyatları iktidarın vergi politikalarının da etkisiyle sürekli yükselmektedir.” dedi.

Ankara'nın ulaşım sorununda vatandaşın aleyhine olan adımların atılmasının tek nedeninin bunlar olmadığını belirten Çakar, "Ankara'da şehir içi ulaşım sisteminde özel halk otobüsleri denilen ve kamu hizmetinden ziyade kâr odaklı bir şekilde hareket eden ulaşım araçlarının ciddi bir ağırlığı vardır. Yani, Ankara'da ulaşım sistemi mevcut haliyle bir kamu hizmeti değil, kâr odaklı bir alan haline gelmiştir." ifadelerini kullandı. Çakar, Ankara'da dolmuşların da içinde yer aldığı 2 bin 932 özel toplu ulaşım aracı en yoğun hatlarda çalışırken, EGO otobüslerinin ise en düşük yoğunluğa sahip hatlarda çalıştığına işaret etti.

‘ŞOFÖRLER ABB’YE’

Kamusal bir hak olarak ele alınması gereken ulaşımın tamamı belediyeye ait olması halinde birçok sorunun daha kolay çözüleceğini vurgulayan Çakar şunları söyledi:

“Tam da bu yüzden diyoruz ki, özel halk otobüsleri başta olmak üzere, tüm ülkede şehir içi ulaşım sistemi kamulaştırılmalıdır. Zaten, son süreçte yaşanan karşılıklı açıklamalarla devam eden görüş ayrılıklarında da bu durum dile getirilmiştir. Bizler, Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin bu fırsatı değerlendirmesini, ulaşımın kamulaştırılması gerektiğini Ankaralı yurttaşlar, yolcular olarak söylüyoruz ve istiyoruz. Aynı şekilde, benzeri sorunların yaşandığı diğer tüm kentlerde şehir içi ulaşımın kamulaştırılması konusunda belediye yönetimlerine çağrıda bulunuyoruz. Şehir içi ulaşımın kamulaştırılması kalıcı bir çözüm olacaktır. Bununla birlikte, özel halk otobüslerinin şoförlerinin de mağdur olmaması için Ankara Büyükşehir Belediyesi bünyesinde çalışmaya devam etmeleri imkanı sağlanabilir.”

USULSÜZLÜKLERİ ANLATTI

Tüketici Hakları Derneğinden çağrı: Kâr değil hizmet amaçlı ulaşım istiyoruz - Resim : 1

Açıklamaya Maliye Bakanlığından emekli Celal Karaaslan da katıldı. Aydınlık’a konuşan Karaaslan, görevdeyken İçişleri Bakanlığının görevlendirmesiyle mülkiye müfettişleriyle birlikte yaptıkları denetimlerde özel halk otobüsleriyle ve yerel yöneticilerle ilgili çok sayıda yolsuzluk tespit ettiklerini söyledi.

Son Dakika Haberleri özel halk otobüsü ankara büyükşehir belediyesi