22 Kasım 2024 Cuma
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Tüketicilerin yüzde 93'ü ihtiyaç duyduğunda alışveriş yapıyor

havucum.com'un Tüketiciyi Koruma Haftası için gerçekleştirdiği ankete göre tüketicilerin büyük çoğunluğu, fazla tüketimin doğaya zarar verdiğini biliyor ancak pratikte bunun önüne geçemiyor.

Tüketicilerin yüzde 93'ü ihtiyaç duyduğunda alışveriş yapıyor
A+ A-

Online anketlerle daha geniş bir kitleye ulaşarak araştırmaların daha kısa sürede ve daha az maliyetle gerçekleşmesini sağlayan havucum.com, Tüketiciyi Koruma Haftası için gerçekleştirdiği araştırmasının bulgularını yayınladı. Katılımcıların yüzde 93'ü, ihtiyaçlarına göre tüketim yapıyor.

Dünya Tüketiciler Günü, Türkiye'de 1985 yılından itibaren bütün dünyada tüketici haklarına saygı gösterilmesi ve tüketici aleyhine uygulamalara karşı tüketicilerin bilinçlendirilmesi için kutlanıyor. Anketin katılımcılarından duydukları tüketici derneklerini sıralamaları istendiğinde yüzde 58'lik bir kesim Tüketiciler Derneği ve Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği'ni duyduğunu belirtirken en düşük bilinirliğe sahip dernek Tüketiciyi Koruma ve Dayanışma Birliği Derneği oldu.

TÜKETİCİ, SINIRSIZ TÜKETİMİN DOĞAYA ZARAR VERDİĞİNİ BİLİYOR ANCAK ÖNLEM ALAMIYOR

Katılımcıların büyük bir çoğunluğu, sınırsız ve bilinçsizce yapılan tüketimin çevre üzerinde geri dönüşü olmayan bir tahribata neden olduğunun farkında. Öte yandan bu tahribatı engellemek için ihtiyaç fazlası tüketim yapılmaması gerektiğini bildiklerini ancak kendilerinin de pratikte bunu çok fazla uygulayamadıklarını paylaşıyor. Plastik yerine doğa dostu, yenilenebilir kaynaklardan olan ürünlerin tercih edilmesi ve insanların bu konuda bilinçlendirilmesi gerektiğini belirtiyorlar.

KATILIMCILARIN YARISI, TARAFINA AYIPLI BİR MAL ULAŞTIRILDIĞINDA DOĞRUSUYLA DEĞİŞTİRİLMESİNİ İSTİYOR

Tüketicilerin yüzde 50'si, satın alınan ürünün ayıplı olması durumunda satıcının ayıpsız bir ürün değiştirmesini isteyeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 72'si de alacakları ürünü belirlerken Yerli Malı logosuna dikkat ediyor.

PANDEMİ, TÜKETİM ALIŞKANLIKLARINI DEĞİŞTİRİYOR

Pandemi ile birlikte alışveriş alışkanlıklarının online kanallara geçiş yaptığı görülüyor. Katılımcılar özellikle e-ticaret sitelerini daha yoğun kullanmaya başladıklarını, bunun yanında daha fazla gıda ve hijyen ürünü satın aldıklarını belirtiyor.

TÜKETİCİLER İÇİN İNDİRİMLER ÖNEMLİ

İndirim ve kampanyalar olduğunda alışveriş planınızda olmayan ürünleri ne sıklıkta alırsınız diye sorulduğunda katılımcıların yüzde 40'ı ihtiyaç dışı bir şey almayacağını, yüzde 33'ü ise çok beğendikleri bir ürün indirime girerse satın alabileceğini söylüyor. Verilen cevaplar, öğrencilerin ve çalışan kesimin eğilimlerinin farklı olduğunu gösteriyor. Öğrencilerin beğendikleri bir ürün indirimdeyse satın alım eğilimlerinin arttığı gözlemleniyor. Çalışan kesim ise ihtiyaç dışı bir ürün satın almayacak olmalarıyla öne çıkıyor.

havucum.com Kurucu Ortağı Deniz Alpay, araştırmalarıyla ilgili şunları söyledi:

“havucum.com olarak binlerce kişinin katıldığı anketlerimizle tüketici davranışlarına dair önemli bulgular ortaya çıkarıyoruz. Bu araştırmamız, farklı sosyoekonomik statülere sahip kişilerin tüketim konusunda farklı eğilimler sergilediğini ve pandemiyle birlikte fiziksel yerine online alışverişe ağırlık verdiğini gösteriyor. Geliştirdiğimiz bu modelimiz sayesinde şirketlerin araştırma yapmak istediği zaman anketlerimizi geleneksel yöntemlere kıyasla çok daha geniş bir kitleyle, çok kısa sürede ve çok daha uygun maliyetle yapıyoruz. Pandemiyle birlikte her şeyin dijitalleştiği günümüzde biz de anket ve araştırma süreçlerini başarılı bir şekilde dijital dünyaya taşıyoruz.”
market Alışveriş tüketici