Yandex
01 Nisan 2025 Salı
İstanbul 12°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Türk gıda üreticilerine Rusya’da fırsat

İHBİR Başkan Yardımcısı Memiş, Prodexpo 2025’te Rusya’daki yerel marketlerle önemli görüşmeler yapıldığını belirterek, Avrupalı firmaların çekilmesiyle doğan boşluğu Türk ihracatçılarının doldurabileceğini vurguladı.

Türk gıda üreticilerine Rusya’da fırsat

Rusya ve Doğu Avrupa’nın en büyük gıda fuarı Prodexpo 2025, Moskova’da düzenlendi. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Başkan Yardımcısı Şemsettin Memiş, Rusya’daki yerel marketlerle önemli görüşmeler yapıldığını ve Avrupalı firmaların çekilmesiyle oluşan boşluğu Türk firmalarının doldurabileceğini söyledi. Yaklaşık 80 bin metrekarede 36 ülkeden bin 835 katılımcı ve 70 bin ziyaretçiye ev sahipliği yapan fuara İHBİR’in Milli Katılım Organizasyonu ile toplam 25 Türk firması katıldı.

‘RUSYA’DA CİDDİ BİR POTANSİYEL GÖRÜYORUZ’

Fuarın katılımcılar açısından son derece başarılı geçtiğini ve Türkiye’ye memnun bir şekilde döndüklerini belirten Memiş, özellikle Rusya'daki yerel marketlerle önemli görüşmelerin gerçekleştirildiğini ifade etti. Bu görüşmelerin siparişe dönüşmesi konusunda umutlu olduklarını kaydeden Memiş şunları söyledi: “Bu sene fuarda Rusya’daki yerel firmaların yoğunluğu daha fazlaydı. Bizim Türk firmaları olarak Rusya'daki algımız zaten oldukça yüksek. Atıştırma ve şekerleme grubu başta olmak üzere kuru yemişler, konserve grupları ve diğer karma gruplarda ciddi bir potansiyel görüyoruz. Önümüzdeki dönemde bu gruplardan önemli siparişler geleceği yönünde izlenimler aldık.

“Rusya pazarı 150 milyonluk nüfusu ile çok ciddi bir potansiyele sahip. Özellikle Avrupalı firmaların Rusya'dan çekilmesinden dolayı gıda tarafında ciddi bir boşluk doğdu. Bu boşluğu en iyi şekilde dolduracak ülke Türkiye ve Türk ihracatçısı. Fuara katılan katılmayan tüm firmalarımızın büyük bir potansiyel olduğunu bilerek o bölgeye biraz daha fazla önem vermeleri gerektiğini söyleyebiliriz. Rusya yatırım yapmak için doğru bir ülke gibi gözüküyor. Ayrıca Avrupa gibi çok rekabetçi bir pazar değil ve kharlılıklar daha yüksek. Rusya'ya yatırım yapan, eleman gönderen ve depo açan firmaların önümüzdeki yıllarda pazara hâkim olacağını düşünüyoruz.”

ATIŞTIRMALIK VE KURU YEMİŞ

Memiş, özellikle atıştırmalık, kuru yemiş ve konserve gruplarında büyük bir potansiyel gördüklerini belirtti. Rusya pazarının 150 milyonluk nüfusu ile önemli bir fırsat sunduğunu vurgulayan Memiş, Rus hükümetinin de yatırımcı çekme konusunda istekli olduğunu ifade etti. Türkiye’nin Moskova Büyükelçisi Tanju Bilgiç de fuarı ziyaret ederek firmalarla görüştü ve iş birliği için destek sözü verdi.

Rusya Gıda Fuar İHBİR Şemsettin Memiş
Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?
Yorum yapmak için tıklayınız