05 Kasım 2024 Salı
İstanbul 11°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

'Enflasyonu aşağı çeken sektörüz'

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, fiyat artışlarına yönelik sorulara enflasyon verilerini içeren sunumu göstererek, “Enflasyonu aşağı çeken sektörüz.” dedi. Erkan haberleşme sektörünün fiyat artışının en az olduğu grup olduğunu söyledi.

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan: Enflasyonu aşağı çeken sektörüz
A+ A-
RECEP ERÇİN

Turkcell Grubu'nun 2021 yılı finansal sonuçları dün düzenlenen bir basın toplantısı ile açıklandı. Toplantıda basın mensuplarının sorularnı cevaplandıran Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, fiyat artışlarına yönelik sorulara enflasyon verilerini içeren sunumu göstererek, “Enflasyonu aşağı çeken sektörüz.” dedi. Erkan haberleşme sektörünün fiyat artışının en az olduğu grup olduğunu söyledi.

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, Turkcell’in geçen yıla göre 2.7 milyon müşteri kazandığını belirterek şunları söyledi: “Değişen tüketici alışkanlıklarıyla mobil ve sabit tarafta ortaya çıkan kaliteli ve hızlı hizmet ihtiyacını; müşteriyi merkeze alan stratejimiz ve sunduğumuz yüksek kaliteli, hızlı ve kapsayıcı hizmetlerimiz ile karşıladık. Faturalı müşterilerimizin mobil müşteriler içindeki payı ise toplam 1.7 milyon net faturalı müşteri kazanımı ile yüzde 66.4’e çıktı.”

'FİBER AĞ YETERSİZ' İDDİASI

“Türkiye’deki yetersiz fiber ağ, sabit internet hizmetlerinin ülke ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kalmasına yol açıyor ve Türkiye’nin önünü açacak olan yeni nesil iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri de sekteye uğratıyor.” ifadelerini kullanan Murat Erkan, ayrıca şu bilgileri verdi: “Turkcell ekosistemindeki dijital servislerin tekil gelirleri yüzde 31 artışla 1.7 milyar TL seviyesine ulaştı. Türkiye’nin yerli iletişim platformu BiP’in toplam indirilme sayısı, yıl sonu itibarıyla 90 milyonun üzerine çıktı. Üç aylık aktif kullanıcı sayısı ise yıllık bazda 2.5 katına ulaşarak 26 milyon olarak gerçekleşti. Dünya çapında bilinirliği hızla artan BiP, başta Endonezya, Bangladeş, Hindistan, Pakistan ve Malezya gibi yüksek nüfuslu ülkelerde olmak üzere yoğun ilgi görmeye devam etti.”

YÜZDE 30 BÜYÜMEK İSTİYOR

Turkcell’in enerji sarfiyatını yüzde 100 yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılamakla kalmadığını, 2021’de gerçekleştirdiği rüzgâr enerji santralı satın alımı ve güneş paneli yatırımlarıyla yenilenebilir enerji üretimi de gerçekleştirdiğini açıkladı. Murat Erkan, “2050 yılına kadar karbon nötr olma hedefimize ulaşma doğrultusunda kararlılığımız sürüyor. Aralık ayında BNP Paribas ile imzaladığımız anlaşma sayesinde, 2019’da tahsis ettiğimiz çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine endeksli yeşil kredinin tutarını 70 milyon avroya çıkarıp, vadesini de 5 yıl olarak güncelledik.” dedi. Erkan ayrıca 2022 yılı için yaklaşık yüzde 30 gelir büyümesi, yaklaşık 19 milyar TL FAVÖK ve gelirlerinin yüzde 20-21’i aralığında ise operasyonel yatırım harcaması gerçekleştirmeyi hedeflediklerini bildirdi.

Turkcell Enflasyon Murat Erkan fiyat artışı