19 Kasım 2024 Salı
İstanbul 12°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

'Türkiye küresel lojistik üssü olabilir'

Asset Lojistik Yönetim Kurulu Başkan Vekili Uğur Tekin, Türk Hava Yolları'nın uçtuğu noktalara ve Türkiye'nin konumuna dikkat çekerek, "Türkiye aslında bölgesel bir lojistik üssü olmaktan ziyade küresel bir lojistik üssü olma noktasında ilerliyor." dedi.

'Türkiye küresel lojistik üssü olabilir'
A+ A-

Lojistik sektörün açısından 2021 yılının 2020'ye göre daha rahat bir seyir izlediğini belirten Tekin, şunları kaydetti: “Burada gerek aşının bulunması, aşılama faaliyetlerinin artması, limanlarımızda ve gümrüklü sahalarımızda önlemlerin artırılmasından kaynaklı bir nebze olsun rahatlayan bir seyir izledi. Onun dışında 2021 yılı birçok krizi de barındırdı. 2021'de konteyner eksikliği maalesef çok yoğun bir kriz noktasına geldi. Nakliye bedelleri özellikle Çin tarafında, Uzak Doğu taşımalarında konteyner başına ortalama bedeller 2 bin dolarlardan 14 bin dolarlara kadar ilerledi ve şu anda hala bu seyirde.”

Tekin İGA İstanbul Havalimanı gibi son 20 yılda yapılmış önemli ve dev yatırımların sektörü heyecanlandırdığını söyledi. Ticarette e-ihracat ile birlikte dönüşüm yaşandığına dikkat çeken Tekin, şunları kaydetti: “Burada ticaretin dönüşümünü çok kısa bir algılarsak lojistiğin dönüşümü açısından fırsatları da öğrenme şansımız olur. 2021'de dünya çapındaki e-ticaretin toplam tutarı 5 trilyon dolara ulaştı. 2022 yılında Türkiye gerek bayrak taşıyıcı havayolu Türk Hava Yolları ve Turkish Cargo'nun ulaştığı 100'den fazla ülke ve nokta göz önünde tutulduğunda, gerek 3 saat uçuş mesafemizle 50'nin üzerinde ülkeye temas ettiğimiz düşünüldüğünde ve Türkiye'mize özgü 3 kıtada uygun bir kültür mozaiğimizin karşılığıyla beraber Türkiye aslında bölgesel bir lojistik üssü olmaktan ziyade küresel bir lojistik üssü olma noktasında ilerliyor."

Son Dakika Haberleri Lojistik sektörü Uzak Doğu Tekin İGA İstanbul Havalimanı