Türkiye yönünü e-ihracata çevirecek
World E-Commerce Forum dünya e-ticaret devlerini 9’uncu kez buluşturmaya hazırlanıyor. 28-30 Eylül tarihleri arasında, İstanbul Wow Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan etkinliğin, 34 ülkeden 20 bine yakın katılımcıyı ağırlaması bekleniyor.

Avrupa’nın en büyük e-ticaret buluşmasının İstanbul’da olacağını söyleyen WORLDEF Başkanı Ömer Nart, düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, “10’dan fazla küresel pazaryerinin üst düzey temsilcileri Türk girişimcilerle buluşacak. Etkinlikte 2.5 milyar dolarlık iş hacmi oluşacak.” dedi. Toplantıda yapılan konuşmalarda ortak mesajlardan biri Türkiye'nin e-ticarette belli bir olgunluğa erişmeye başladığı ve bundan sonra e-ihracata yönelik adımların atılması şeklinde oldu. Geçen ay Rus e-ticaret devri Ozon'un Türkiye'den ürün tedarik etmek için ülkemizde işbirliklerine başlaması da bunun bir göstergesi olarak not edildi.
ALTI KAT BÜYÜYEBİLİR
Ticaret Bakanlığı başta olmak üzere, Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER), E-Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Kargoist ve Startup Centrum tarafından desteklenen World E-Commerce Forum’un ana iş ortağı META olurken, ana sponsorluğunu ise Türkiye İş Bankası üstlendi. Basın toplantısında WORLDEF Başkanı Ömer Nart'ın yanında, ShopiVerse CEO’su Orxan Isayev, Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın, ToptanTR Genel Müdür Yardımcısı Hayriye Mumcuoğulları ve PraPazar Yönetim Kurulu Başkanı Ferhat Akmermer de hazır bulundu. Aras Kargo Genel Müdürü Ayyarkın, “2019 senesinde, yani pandeminin hemen öncesinde e-ticaret küresel anlamda yüzde 15 gibi bir paya sahipti, 2021’e geldiğimiz bu oran yüzde 21’e yükseldi. Bu yılı da yüzde 22 gibi bir oranla kapatması öngörülüyor. E-ihracat ülkemizde geçen yıl yüzde 1 seviylerinde 1.5 milyar dolarĺık bir seviyesindeydi. Şubat 2022'de 2.5 milyar doları geçti. Önümüzdeki dönemde 6 kat daha büyüyebilecek potansiyele sahip. Ülkemize e-ihracatla 10 milyar dolarlık bir gelir getirmek için çalışıyoruz.” dedi.
DEVLER KATILACAK
Çin merkezli Aliexpress’ten Avrupa’nın en büyük pazaryeri Zalando’ya, Rusya’nın e-ticaret devi Ozon’dan dünya genelinde 100'den fazla ülkede hizmet veren Letonya merkezli pazaryeri Joom’a, Birleşik Krallık’tan dünyanın her yerindeki perakendecilere çevrimiçi platform sunan Fruugo’dan Polonya Merkezli Allegro ve Çin merkezli Shein’e kadar dünya e-ticaret devlerinin katılacağı World E-Commerce Forum’da, 10’dan fazla küresel pazaryeri bulunacak. Trendyol, Hepsiburada, N11.com, Morhipo, Çiçek Sepeti, Brendfoni, Vartabi gibi Türkiye’nin e-ticaret lideri şirketlerinin de katılacağı etkinlikte, çok sayıda küresel markanın ise temsilcileri yer alacak. Türkiye ve yurt dışından 80’den fazla perakende markasının da katılacağı World E-Commerce Forum’da 40’ın üzerinde e-ticaret ve e-ihracat platformu buluşacak.
Değerli Aydinlik.com.tr okurları.
Aydinlik.com.tr ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.
Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yer almayacaktır.
Ayrıca Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.
Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Aydinlik.com.tr bunlardan sorumlu tutulamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.
Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.