22 Aralık 2024 Pazar
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Türkiye’nin %87’si kahve tutkunu

Dünyada en fazla ticareti yapılan ikinci ürün olan kahveyle güne başlamak giderek rutinin bir parçası haline gelirken, çalışma alanlarını saran nefis kahve kokusuyla birlikte lezzetli bir kahve molası da çalışma enerjisini yükseltiyor. 

Türkiye’nin %87’si kahve tutkunu
A+ A-
TOPLUM SERVİSİ

Dünyada en fazla ticareti yapılan ikinci ürün olan kahveyle güne başlamak giderek rutinin bir parçası haline geldi. Türkiye'de kişi başına kahve tüketim oranı son 10 yılda 4 kart arttı. Ülke nüfusunun yüzde 87’si günde en az bir fincan kahve içiyor.

ZİRVE TÜRK KAHVESİNİN

Bilimsel araştırmalar kahve tüketimin odaklanmayı ve dikkati artırdığını, tepki ve karar alma süresini kısalttığını, hafıza ve konsantrasyonu geliştirdiğini ortaya koydu. Kahve çeşitlerinden Türkiye’de en çok tüketilen ise yüzde 70 oranında Türk kahvesi oldu. Türk kahvesi 2013 yılında UNESCO tarafından da Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’ne alınırken, Türkiye'de çeşitli kahve kültürleri de her geçen gün yaygınlaşıyor. Türkiye'de 18-45 yaş arası bireyler en çok Türk kahvesi tüketirken, 18-24 yaş arası gençler Türk kahvesinin yanı sıra latte, 25-34 yaş arası ise Türk kahvesinin ardından en çok filtre kahve tüketiyor. 45 yaş ve üzerinin tüketim alışkanlıklarında ikinci sırada çözünebilir hazır kahveler yer alıyor. Türkiye’deki kalabalık iş yerlerine kahve tedariğinde bulunan firmanın yöneticisi Gary Fox, firmalarının yaptığı araştırmayı şöyle aktardı:

“Türkiye’de 500’den fazla çalışanı olan iş yerlerinde hazır kahve tüketimi oldukça yüksek seviyelerde seyrederken, iş yerlerinde yüzde 71 oranında Türk kahvesi, yüzde 16 oranında hazır kahve ve yüzde 13 oranında da filtre kahve tüketiliyor.”

kahve Türkiye Türk kahvesi