19 Kasım 2024 Salı
İstanbul 12°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Türkiye’nin dört bir yanından velilerle konuştuk: Ortak sorun temizlik

Okulların açılması öğrencileri de velileri de sevindirdi, fakat kaygıları da beraberinde getirdi. Eğitimin kesintisiz sürmesini isteyen ebeveynlerin en büyük endişesi, hijyen ve kalabalık sınıflar

Türkiye’nin dört bir yanından velilerle konuştuk: Ortak sorun temizlik
A+ A-

Kovid-19 salgınında bir buçuk yıl aranın ardından okullar yüz yüze eğitime açıldı. Öğrenciler de veliler de mutlu, umutlu ancak kaygılı. Milli Eğitim Bakanlığı, vaka görülen sınıflarda yüz yüze eğitime ara verildiğini ifade etse de velilerin en büyük endişesi temizlik ve kalabalık sınıflar. Adana, İstanbul, Antalya ve İzmir’den “artık kaybedecek zamanımız yok” diyen veliler yüz yüze eğitimin kesintiye uğramaması için yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini anlattı.

EVİNE GELEN GÜNDELİKÇİYİ OKULA GÖTÜRDÜ

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, ilk hafta 850 bin derslikten 198’inde vaka ve yakın temas nedeni ile yüz yüze eğitime ara verildiğini açıkladı. Veliler ise okullarda maske, mesafe, temizlik üçlüsünün yeterince uygulanamaması nedeni ile endişeli. Adana’nın Çukurova bölgesinde, görece daha iyi şartlarda olması beklenen bir semtte okulun anasınıfının temizliği için bir veli hafta sonu ev temizliğine gelen gündelikçiyi okulda temizliğe götürmek zorunda kaldığını anlattı. Veli, bununla ilgili görüşme yaptığında “ödenek yok” yanıtı ile karşı karşıya kaldı.

Türkiye’nin dört bir yanından velilerle konuştuk: Ortak sorun temizlik - Resim: 1

Şeyda Yarbaş Samet Yarbaş

‘BİR YIL DAHA KAYBETME LÜKSÜMÜZ YOK’

Adana Hacı Nazım Turgut İlköğretim okulunda oğlu okuyan Selin Tat da temizlik konusunda endtişeli. Tat, “Sevinçli ama kaygılıyız. Çünkü temizlik yetersiz. Hademe ya yok ya da yetersiz. Acilen bu eksiklerin giderilmesi lazım. 35, 40 kişilik sınıflar cumartesi de dahil haftanın üçer günü öğretim yapılacak şekilde ikiye ayrılamaz mıydı? Çocuklarımızın bir yıl daha kaybetmek gibi bir lüksleri yok” dedi.

‘MEB ÖDENEĞİ ARTIRMALI’

İstanbul’dan bir başka veli de, “Okullarda gerekli temizlik yok. Yeterli temizlik elemanı yok. Tuvaletler temiz değil. Kovid-19’a karşı hijyenik koşullar oluşturulamadı. Milli Eğitim Bakanlığının okullara yeterli ödenek göndermemesinden kaynaklı sorun devam ediyor. Okul Aile Birlikleri sorunu topladıkları paralarla çözmeye çalışıyor ancak ailelerin ekonomik koşullarına göre çözüm aramak sorunu çözmüyor. Milli Eğitim Bakanlığı, okullara gerekli ve yeterli ödenek yollamalı” diye konuştu.

Bir diğer sorun sınıfların kalabalıklığı. Özer, dersliklerin yüzde 56’sında mevcudun 25’in altında olduğunu söyledi. Kalabalıktan endişeli olan veliler kadar, ikili eğitim konusunda kaygılı olanlar da var. İstanbul’dan bir veli “Sınıflar çok kalabalıktı. Öğrenci sayısını azaltmak için ikili eğitime geçildi. Sabahçılar çok erken gidiyorlar. Öğlenciler geç çıkıyor. Üniversiteye hazırlanan çocuklar için bu çok yıpratıcı” dedi.

Türkiye’nin dört bir yanından velilerle konuştuk: Ortak sorun temizlik - Resim: 2

Semra Hanter Arda Hanter

KAYITTA MASKE İSTENDİ

İzmir’den Semra Hanter, oğlu Arda Hanter’in okuluna kavuşmaktan çok mutlu olduğunu söyledi. Arda Hanter’in okuduğu Hacı Şakir Eczacıbaşı Ortaokulu’nda, kalabalığa karşı önlem alınmış. Semra Hanter, “Her sırada tek öğrenci oturuyor yüzler birbirlerine dönük değil maskeleri var. Tenefüslerde sınıflar aralıklarla çıkıyor” dedi. Hanter, okulda kayıt sırasında velilerden maske, dezenfektan ve eldiven istendiğini de aktarıyor. MEB’in bu sorunu merkezi olarak çözmesi gerektiğini ifade eden Hanter, “Yedek maskeler sınıflarda değil, çocuklar maske için müdürün odasına gidiyor” diye konuştu.

Vaka tespit edilen ve yüz yüze eğitime kapanan sınıflarla ilgili de kaygılar var. Adana’dan bir veli “Sınıf iki bulaş nedeniyle kapandı. Ama aynı serviste okula gidip gelen çocukların sınıflarında kapanma yok. Öğretmen okuldan derslere giriyor. İnternet sık sık kesiliyor. Çocukların derse odaklanması çok zor” dedi.

UYUM İÇİN SOSYAL FAALİYET

Bir başka veli ise çocukların uyum sorununa dikkat çekiyor: “Bir buçuk senedir uzak kalınan akademik ortama, bu koşullarda alışmak zaman alacak. Hayata ve akademik ortama uyum en büyük sorunumuz.”

Antalya’da Celal Sönmez İlköğretim Okulu velisi Şeyda Yarbaş da uyumla ilgili çözüm önerilerini aktardı: “Okullarda sosyal etkinlikler arttırılmalı. Spor faaliyetleri, sanat etkinlikleri gibi etkilikler çoğalmalı. Sınıf mevcutları azaltılmalı, devlet okullarındaki koşullar iyileştirilmeli. Öğrencilerin giderleri karşılanmalı, eğitim ücretsiz olmalı.”

Türkiye’nin dört bir yanından velilerle konuştuk: Ortak sorun temizlik - Resim: 3

Selin Tat

ÖĞRETMENİN ÇÖZÜMÜ: MİKROFON

İstanbul Anadolu Yakası Türkiye Çimento Mühtahzarları Birliği Lisesi’nden bir öğretmen temizlik konusunda okullarının çok dikkatli olduğunu söyledi. Okulda ayrıca öğretmenlerin maske nedeniyle yaşadığı soruna da bir çözüm bulunmuş: “Ders anlatırken sesimizi öğrenciye duyurmakta zorlandık. Onu da yaka mikrofonu ile çözdük. Öğrencilerin maskeden dolayı sesini duymakta zorlanıyoruz. Havalandırma için pencereleri açık tuttuğumuz için dışarının sesi içeriye geliyor. Bütün bu zorlukların çözümü ise aşı olarak bu salgını biran önce atlatmak.”

TOPLU TAŞIMA ARAÇLARI ARTMALI

İstanbul gibi kalabalık şehirlerde toplu taşıma aracı ile okula ulaşmak riski artırıyor. Toplu taşıma araç sayısının artırılmasını isteyen veliler, okul saatlerinde otobüslerin tıklım tıklım olduğunu ifade ediyor. Pendik’te yaşayan bir veli, “Kızımı, sabah okula götürürken o kadar dolu oluyor ki otobüsler durağa yanaşamıyor. Bu sabah iki otobüs durağı durmadan geçti. En sonunda bir otobüse binebildik ancak çok kalabalık olduğu için endişe ediyoruz” dedi.

okullar Koronavirüs Pandemi Yüz Yüze Eğitim