25 Aralık 2024 Çarşamba
İstanbul 14°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

TÜSİAD okul terkine acil önlem istedi

Salgın döneminde uzaktan eğitim olanaklarının sınırlılığı okul terkine yönelik takibi zorlaştı. TÜSİAD’ın hazırladığı “Kovid-19 Etkisinde Türkiye’de Eğitim Raporu”nda bu konuda acil önlem alınması istendi.

TÜSİAD okul terkine acil önlem istedi
A+ A-
TOPLUM SERVİSİ

TÜSİAD Eğitim Çalışma Grubu faaliyetleri kapsamında, Eğitim Reformu Girişimi (ERG) iş birliği ile hazırlanan “Kovid-19 Etkisinde Türkiye'de Eğitim” Raporu dün düzenlenen çevrimiçi toplantı ile tanıtıldı. Raporda, salgın öncesinde okul terkinin önlenmesi için acil ve bölgelere göre farklılaştırılmış tedbirlere ihtiyaç duyulduğu salgın sürecinde ise bunun takibinin zorlaştığı ve önlemlerin aciliyetine dikkat çekildi. Raporda şu ifadelere yer verildi: “Başta kırılgan gruplar olmak üzere tüm öğrencilerin özellikle uzaktan ve hibrit eğitim süreçlerinde okula devam durumlarının daha sık periyotlarda izlenmesi, risk altındaki öğrencilerin okuldan kopma riskinin azalması ve önlenmesi için etkin izleme yapılması kritiktir.” TÜSİAD raporunda salgın koşullarında çocukların akranlarıyla yeterince bir arada olamamaları, içinde bulundukları topluluklarla bağlarının kopması, ekranda geçirilen sürenin artması, fiziksel hareketsizliğin getirdiği sorunlar, ruh sağlığının bozulması, ihmal istismara karşı korunmanın zayıflaması, çocukların kendilerinin yönetebildiği alanların azalması gibi sorunlara da dikkat çekildi.

ÖĞRETMEN ÖĞRENCİYE ERİŞİMDE ZORLANDI

Raporun tanıtım toplantısında konuşan ÖRAV Eğitim Koordinatörü Arzu Atasoy, salgın sürecinde öğretmenlerin özellikle lise öğrencilerine erişmekte zorlandığını söyledi. Atasoy, “Lise öğrencileri bu açıdan akademik olarak desteklenmeli, okul cazip bir yer haline getirilmesine ilişkin politikalar oluşturulmalı” dedi.

TÜSİAD Eğitim Öğretmen okul