Twitter'dan devrim niteliğinde hamle! O kullanıcılara ödeme yapacak...
Twitter, yorum bölümüne reklam yerleştirmesi için bazı kullanıcılara ödeme yapacak?. Peki kim bu kullanıcılar? Tüm ayrıntılar haberimizde...
Twitter, yorumlara reklam yerleştiren bazı kullanıcılara ödeme yapacağını duyurdu. Elon Musk haberi bir tweet aracılığıyla verdi. Ödemenin birkaç hafta içinde yapılacağını söyledi. İlk ödeme grubu için ayrılan bütçe ise 5 milyon dolar olarak açıklandı. Musk, tweetin altına bir de not düştü ve bu ödemenin yapılacağı kullanıcıları söyledi. Peki, hangi kullanıcılar bu ödemeden faydalanacak?
Yalnızca onaylanmış içerik üreticileri ödeme alacak!
5 milyon dolarlık ödemeden payını alacak kullanıcılar Musk’ın tweetinde görüldüğü üzere yalnızca doğrulanmış kullanıcılardan oluşacak. Bu yeni özelliğin içerik oluşturucuların içeriklerinden para kazanmasına ve Twitter’daki etkileşimi arttırmalarına yardımcı olacağı düşünülüyor.
In a few weeks, X/Twitter will start paying creators for ads served in their replies. First block payment totals $5M.
— Elon Musk (@elonmusk) June 9, 2023
Note, the creator must be verified and only ads served to verified users count.
Twitter’ın içerik üreticilerine yapacağı bu ödeme özelliği, onaylanmış içerik üreticilerinin tweetlerine yapılan yorumlara reklam yerleştirmesini kapsıyor. Yani bir kullanıcı böyle bir içerik üreticinin gönderisine yorum yaptığında bu yorum bir reklam içerebilecek. Tweet göndericisi olan onaylanmış içerik üretici, bu reklamdan elde edilen gelirin bir kısmını alabilecek.
Şu an için bu özellik yalnızca ABD’deki onaylanmış içerik üreticileri kapsıyor ancak ilerleyen zamanlarda bunun tüm ülkelere yayılması bekleniyor. Bu yeni özellliğin içerik üretici ve reklamverenler için çift taraflı bir avantajı olması bekleniyor.
Özellik, ne gibi sorunlar doğurabilir?
Özelliğin içerik üreticiler için Twitter’daki içeriklerden para kazanmak, reklamverenler için de daha fazla kitleye ulaşmak gibi yararları olsa da olası kötü sonuçlar da var. Bazı içerik üreticileri aşırı şekilde reklam teşviki yapabilir ve bu sayede diğer kullanıcıların gönderilerle etkileşime geçmesini kısıtlayabilir. Ya da kullanıcılar bu reklamları aşırı fazla bulabilir, gönderiyle etkileşime girmek istemez ve bu sayede organik etkileşim azalır.
Onaylanmış içerik üreticisi nasıl olunur?
Sertifikalı içerik oluşturucu olmak için Twitter’ın Amplify Yayıncı Programı‘na başvurmak gerekir. Bu program, yayıncıların, yayıncıların ve diğer medya markalarının Twitter’daki içeriklerinden para kazanmaları için tasarlanmıştır. İçerik oluşturucuların programa katılabilmek için karşılaması gereken gereksinimler şunlardır:
İçerik üretici 18 yaşında veya daha büyük olmalıdır.
Twitter hesabı iyi durumda olmalıdır.
Twitter hesabı onaylanmış hesaplar arasında olmalıdır.
Aktif bir twitter video yayıncısı olmalıdır.
Şu anda yalnızca Twitter İş Ortağı Yöneticileri ile çalışan yayıncılar Amplify Programına başvurabilir. Twitter, ayrıca reklamcılar için uygun olmadığını düşündüğü içeriklerde reklam göstermeme hakkı olduğunu da belirtti.
Kaynak: ShiftDelete