Ünlü deterjan markası testi geçemedi cezayı yedi! İşte o marka...
Ünlü bir deterjan firması televizyonda bir reklam yayımladı. Reklamın televizyon ekranlarında dönmeye başlamasının ardından Ticaret Bakanlığına şikayet yağdı. Markanın iddia ettiği leke bakanlığın yaptığı testler sonucunda 8 yıkamada çıktı. Firmaya dev ceza kesildi.


Ünlü çamaşır deterjan markası bir reklamında 1 ölçekte temizlendiğini iddia etti. Ticaret Bakanlığı şikayetler üzerine harekete geçti. Tanıtımında, rakip ürünlere göre az deterjanla daha iyi temizlik sağladığını ileri süren şirket, yanıltıcı reklam nedeniyle 2,2 milyon lira para cezasına çarptırıldı.
ŞİKAYET ÜZERİNE İNCELEME BAŞLADI
Ünlü temizlik firmalarından Procter & Gamble'ın reklamı, Ticaret Bakanlığına yapılan şikayetle inceleme altına alındı.
Reklam Kurulu, şirketin televizyon kanallarında yayınladığı "Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi" isimli toz deterjanına ait reklamlarda, markanın diğer rakiplerinden daha az deterjanla daha iyi temizlik sağladığı iddiasını inceledi.
Kurul değerlendirmesinde markanın reklamında, hane halkı tercihlerine göre rakiplerinin 2 ölçekle, Ariel'in ise sadece 1 ölçekle temizlediği şeklinde sunum yapıldığı belirtildi.
Ancak bu iddialar için sunulan IPSOS raporunun geçerli olmadığı ve karşılaştırmalı testlerin doğru koşullarda yapılmadığı tespit edildi.
Kurul yazısında, Ariel'in reklamda iddia edilen 'daha az ölçek kullanımı' ve 'bütçe tasarrufu' gibi üstün performansını ispat edemediği belirtildi.