'Uzak Ülkeler' sorusuna bakanlıktan yanıt geldi
Ticaret Bakanlığı, 2022'de hayata geçirilen Uzak Ülkeler Stratejisi'nin dinamik bir şekilde yürütüldüğünü bildirdi.
Açıklamada, Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamında, finans, standardizasyon, lojistik, tanıtım, diplomasi gibi birçok alanda 328 eylemi barındırarak bir yol haritası niteliği taşıyan ve 2022 yılı itibarıyla yüzde 30'u tamamlanan eylem planıyla ihracatçıların Uzak Doğu'dan Latin Amerika'ya, belirlenen ülkeler ile ticari ve ekonomik işbirliğinin artırılması, fuar katılımı, ticaret heyetleri, ikili anlaşma ve tanıtım faaliyetlerinin daha da yoğunlaştırılması için çalışmalara hızla devam edildiği belirtildi. Açıklamada, Uzak Ülkeler Stratejisi'nde yer alan ülkelere yönelik olarak, 2023 sonuna kadar 6'sı genel, 26'sı sektörel olmak üzere toplam 32 ticaret heyeti programı ile toplam 66 heyet programı ve 119 yurt dışı fuar ile toplam 526 uluslararası fuar düzenlenmesinin planlandığını ifade edildi.
HEDEFLER MERAK KONUSU
Ekonomi Gazetesi Dış Ticaret Muhabiri İmam Güneş 29 Mayıs'ta yayımlanan “Uzak Ülkeler Ses Vermedi” başlıklı haberinde “Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamındaki 18 ülkeye yapılan ihracatta yılın ilk 4 ayında yüzde 22.7'lik düşüş görüldü. İhracatçılar cephesinden yeni STA’ların yapılması, ticaret müşavirlerinin sayısının artırılması önerileri geldi.” bilgisine yer verdi.
Bundan sonra son aylarda bir miktar toparlanma olsa da miktar bazında ihracatta erozyonun sürdüğü görüldü. Ekonomi Gazetesi Konuk Yazarı ve ihracatçı iş insanı Burak Önder de “İhracatçının Penceresi” alı köşesinde 4 Eylül'de yayımlanan inceleme yazısında, “Uzak Pazarlar Stratejisi” hedeflerine ne kadar ulaşabildi?” diye sormuş, “Strateji yayınlandıktan sonra tek aksiyon heyet ya da fuarmış gibi hızlıca heyetler yapılmaya çalışıldı. Yine ‘aceleci’ ve ‘hemen olsun’cu bir anlayış sergiledik sanki.” yorumunu yapmıştı.