23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Versus Art Project’in “Fluid Dynamics” Sergisi Çevrim İçi Erişime Açılıyor

Versus Art Project, 8 Nisan’da açılan ve kapanmayla birlikte ziyaretçileriyle buluşmaya ara veren “Fluid Dynamics” başlıklı sergisini çevrim içi mecrada erişime açıyor.

Versus Art Project’in “Fluid Dynamics” Sergisi Çevrim İçi Erişime Açılıyor
A+ A-

Özge Yılmaz küratörlüğünde Alper Aydın, Emine Boyner Kürşat, Didem Erbaş, Sibel Horada, Berka Beste Kopuz, Yelta Köm, Deniz Tortum ve Gülhatun Yıldırım’ın çalışmalarını bir araya getiren “Fluid Dynamics”, “akışkanlık” kavramı etrafında şekilleniyor. “Akışkanlık” kavramının birey-mekân ilişkisi içinde doğa, kent ve sanal mekânlar üzerindeki yansımalarına ve yaşamın içindeki akışkanlık vurgusuna odaklanıyor.

Adını hareket hâlindeki sıvı, gaz ve plazmaların davranışlarını inceleyen “Akışkanlar Dinamiği”nden alan sergi, akışkanlık kavramıyla ilerleyen bir küratöryal aks üzerine kurulu olarak karşımıza çıkıyor. Dört duraktan oluşan bu aks, doğada en primitif hâliyle bulunan “su”dan yola çıkarken doğanın içindeki akışa ve akışkanlığa, suyun mitolojik ve biyo-politik referanslarına değiniyor. Akışkanlık kavramına uzak bir gönderme olarak düşünülebilecek olan ateş de sergide önemli bir yer tutuyor. Gezegenin çekirdeğinden akışkan bir ateş olarak yüzeye çıkan lav, volkanik coğrafî kesitler, kurşun ve diğer katı maddelerin eriyerek form değiştirmesiyle bizler için referanslarının ve ürettikleri anlamların da değişmesi gibi noktalara değiniyor. Akışkanlığın esnekliğe varışı, adapte olma yeteneği ve hayatta kalma becerisi üzerinden, aksın sonraki uğrak noktalarını betonun akışkanlığı ve kent hayatının içindeki devinim oluşturuyor. Serginin kavramsal aksı, kent hayatının ve beraberinde getirdiği bileşenlerin kendi içinde sahip olduğu akışa odaklanmanın ardından dijital dünyanın, kodların ve piksellerin akışkanlığını araştırıyor. Binary code’lar, bizi birbirimize bağlayan görünmez ağlar ve güncel görsel kültürün bilgi taşıyıcısı pikseller arasındaki akışın, bugün su kadar hayata karşılık geldiğini vurguluyor.

Fluid Dynamics’de çizilen küratöryal aks, nihai olarak bilimin spekülatifliği üzerinden, bilginin akışkanlığını sorguluyor; VR (Virtual Reality), AR (Augmented Reality) ve AI (Artificial Intelligence) ile gerçeklik algımızın ve kimliğin akışkanlığına dair sorgulamalar aracılığıyla son noktasına ulaşarak, ucu açık bir şekilde izleyiciyi bu kavramlar üzerine birlikte düşünmeye davet ediyor. Tüm bu gerçeklik üzerine sorgulamalar aynı zamanda serginin çevrim içi gösterimiyle de bir diyalog kuruyor.

Pandemi sebebiyle Türkiye'de uygulanan tedbirler kapsamında ziyarete kapalı olan Versus Art Project’te yer alan “Fluid Dynamics” sergisi, 17 Mayıs itibariyle 21 Mayıs tarihine dek tekrar ziyaret edilebilecek.

Versus Art Project’in “Fluid Dynamics” Sergisi Çevrim İçi Erişime Açılıyor - Resim: 1

'Fluid Dynamics' Yerleştirme Fotoğrafı - Sibel Horada, Akış, 2019, Video Yerleştirme, (LED ekran, beton) 02’57” (loop) - Photo Credit: Kayhan Kaygusuz

Versus Art Project’in “Fluid Dynamics” Sergisi Çevrim İçi Erişime Açılıyor - Resim: 2

'Fluid Dynamics' Yerleştirme Fotoğrafı - Sibel Horada / Yelta Köm - Photo Credit: Kayhan Kaygusuz Soldan Sağa:

Sibel Horada, Zincir, 2018, Sentetik Saç, İp, (değişken boyutlar)

Sibel Horada, İsimsiz II, 2018, Tuval Üzerine Siyah Plastik Yapışkan, 45 x 45 cm

Yelta Köm, Olasılıksal Zeminler, 2021, Video Yerleştirme, (LED ekran, alüminyum topografik yüzey), 14’20” (loop)

Sibel Horada, İsimsiz (Saç Serisi #1, #3, #4), 2020, Sentetik Saç, 25 x 25 cm

Versus Art Project’in “Fluid Dynamics” Sergisi Çevrim İçi Erişime Açılıyor - Resim: 3

'Fluid Dynamics' Yerleştirme Fotoğrafı - Didem Erbaş, Mesafenin Mavisi, 2021, Mekana Özel Yerleştirme (Değişken ölçülerde kağıt üzerine mürekkep çalışmalar, kurşunlu vitray camı, led ışık, ahşap konstrüksiyon), 280 x 165 cm - Photo Credit: Kayhan Kaygusuz

Versus Art Project’in “Fluid Dynamics” Sergisi Çevrim İçi Erişime Açılıyor - Resim: 4

'Fluid Dynamics' Yerleştirme Fotoğrafı - Emine Boyner Kürşat, İstiridyeler, 2021, Seramik, Sır, (değişken boyutlar) - Photo Credit: Kayhan Kaygusuz

Versus Art Project’in “Fluid Dynamics” Sergisi Çevrim İçi Erişime Açılıyor - Resim: 5

'Fluid Dynamics' Yerleştirme Fotoğrafı - Photo Credit: Kayhan Kaygusuz

Alper Aydın, Yol, 2019 – 2020, Video Dokümantasyon, 08’13’’

Alper Aydın, Yol 1, (Kil ile dereye müdahale, Nazarköy, İzmir), 2019 – 2020, Alüminyum ve Plexiglass Arasına Sıvanmış Fine Art Baskı, 120 x 80 cm

Alper Aydın, Yol 2, (Kil ile dereye müdahale, Nazarköy, İzmir), 2019 – 2020, Alüminyum ve Plexiglass Arasına Sıvanmış Fine Art Baskı, 120 x 180 cm

Alper Aydın, Yol 3, (Kil ile dereye müdahale, Belgrad Ormanı, İstanbul), 2019 – 2020, Alüminyum ve Plexiglass Arasına Sıvanmış Fine Art Baskı, 120 x 80 cm

Sanat fluid dynamics versus art project kültür resim sergi