Yanan otelin muhasebecisi iptal edilen başvuru sürecini açıkladı: 'Fikri Sedat Gülener vermiş'
Kartalkaya'daki otel yangınıyla ilgili yürütülen soruşturma kapsamında tutuklanan 19 kişi arasındaki otel muhasebe müdürü Kadir Özdemir de vardı. Özdemir savcılık sorgusunda, denetim başvurusunu, daha sonra verilen iptal dilekçesini tüm ayrıntılarıyla anlattı.
Bolu'nun Kartalkaya Kayak Merkezi'nde bulunan Grand Kartal Otel'de çıkan ve 78 kişinin hayatını kaybetmesiyle sonuçlanan yangınla ilgili Bolu Cumhuriyet Başsavcılığının yürüttüğü soruşturma sürüyor. 25 kişinin gözaltına alındığı soruşturmada, 19 kişi tutuklandı.
Tutuklanan 19 kişi arasında bulunan otel muhasebe müdürü Kadir Özdemir'in savcılık sorgusundaki ifadelerine ulaşıldı.
İPTAL EDİLEN BAŞVURU...
12 Aralık 2024’te verilen başvurunun ardından 16 Aralık’ta Bolu Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü’nün incelemesi sonucu otelin yangına elverişsiz olduğu tespit edildi. Otel yönetimi 22 Aralık’ta Bolu Belediyesi’ne verdiği ikinci dilekçesinde, rapor talebinin geri çekilmesini istedi. Bolu Belediyesi ise talep üzerine rapor başvurusunun iptal edildiğini bir yazı ile otel yönetimine bildirdi. Bundan sonra yaşanan süreci Muhasebe Müdürü Kadir Özdemir ifadesinde bütün ayrıntılarıyla anlattı.
'AMACIMIZ KAFE AÇILMASI İÇİN DİLEKÇE VERMEKTİ'
Sabah Gazetesi'nde yer alan habere göre, Özdemir, 'başvurunun iptal edilmesi' fikrini Bolu Belediye Başkan Yardımcısı Sedat Gülener'in verdiğini söyledi.
Özdemir, "Genel Müdürümüz Emir Aras, otel bünyesinde kayak çıkış yani -1 kata bir kafe açılacağını bu kafenin Mudurnu Enerji firmasına ait olduğunu, sahibinin arkadaşı İbrahim Polat olduğunu, yangın belgesi için yardımcı olmamı istedi. Ben de Bolu Belediyesine dilekçe ile başvurdum. Ancak dilekçe ibraz ederken sözlü olarak burası kafe olacak dememe rağmen dilekçede bu hususa yer verilmemiş. Bir süre sonra otele belediyeden görevliler geldi ve tüm otelde detaylı bir inceleme yaptılar. Böyle olunca biz dilekçenin yanlış verildiğini fark ettik. Aslında amacımız kafe açılması için dilekçe vermekti.
'İPTAL' FİKRİNİ BELEDİYE BAŞKAN YARDIMCISI VERMİŞ
"Bu konuyu şirketin diğer oteli olan Gazelle Otel Müdürü Ahmet Demir ile paylaştım. Ahmet Demir de bunun üzerine Bolu Belediye Başkan Yardımcısı Sedat Gülener ile görüşmüş. Sedat Gülener, Ahmet Demir'e iptal dilekçesi vermemizi söylemiş. Konuyu Emir Aras ile paylaştım. Emir bey de, 'İptal dilekçesi yazalım' dedi. 24 Aralık'ta tekrar belediyeye giderek iptal dilekçesi verdim" dedi.
O RAPORU HATIRLAMADI
Soruşturma kapsamında tutuklanan Bolu Belediye Başkan Yardımcısı Sedat Gülener ise ifadesinde 'böyle bir şeyden haberim yok' dedi.
Gülener şunları söyledi:
"Yangın güvenliği denetleme başvuru dilekçesi yazı işleri müdürlüğüne giriş yapar. Yazı işleri ilgili müdürlüğe gönderir. Müdürlük bunu ilgili birime havale eder. Bu taleplerde yazı işleri müdürlüğü tarafından itfaiye müdürlüğüne havale edilir.
"Dilekçe geldiğinde benim haberim olmaz. İlgili birime havale edilir. Denetimden sonra da benim haberim yoktur. Ancak belediye de yazışmaların olduğu sistem olan AKOS'a yazışma düştüğünde ben oradan bakıp görebilirim.
"Müdürlerin ne havale ettiğini silsilenin sonunda görebilirim. Grand Kartal Otele ilişkin itfaiye müdürlüğünün yapmış olduğu denetimden yazışma bana gelene kadar haberim olmamıştı.
'DİLEKÇE GERİ ÇEKİLDİĞİNDE DİKKATİMİ ÇEKTİ'
"Ancak dilekçenin geri çekildiğini, geri çekilme dilekçesi verildiğini gördüğümde dikkatimi çekmişti. İlgili müdür yani itfaiye müdürü bana bu konuyu anlattı. İlk dilekçenin neden iptal edildiği hususu dikkatimi çektiği için itfaiye müdürüne durumu sordum.
"İtfaiye müdürü bana itfaiye raporu için başvurmuşlardı. İkinci bir dilekçe ile başvurularını geri çekiyorlar. Bende yapmamız gereken nedir dedim. Oda dilekçeyi iptal edebileceklerini söyledi.
'HATIRLAMIYORUM'
"Gazelle Otel Müdürü Ahmet Demir ile bu konuda telefonla görüşme yaptım. Bir evrakı olduğunu, evraka bakabilir misiniz dedi. Dilekçesini verdiği aşamadan sonra olabilir. Zaten verilen dilekçelerde bize başvurulması rutin bir iştir. Önceden uygunsuzluk raporu düzenlenip düzenlenmediğini hatırlamıyorum.
"Talep üzerine yapılan denetimlerde eksiklik geldiğinde uygunsuzluk raporunu şahsa teslim ederiz. Yani talep edene teslim ederiz. Ben Grand Kartal Otel sahiplerini yakından tanımam."