22 Aralık 2024 Pazar
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Yemen'in operasyonları sonuca ulaştı! İsrail, Eilat limanını kapatmak istiyor

İsrail'de yayınlanan ekonomi gazetesi Globes, Yemen silahlı kuvvetlerinin İsrail'e karşı yürüttüğü deniz savaşının Eilat limanında ciddi kayıplara yol açtığını, bu nedenle Sanayi Bakanlığı'nın bu limanı kapatmayı değerlendirdiğini duyurdu.

Yemen'in operasyonları sonuca ulaştı! İsrail, Eilat limanını kapatmak istiyor
A+ A-

İsrail medyası, Yemenlilerin tehditlerinin işe yaradığını ve İsrail'in muhtemelen Eilat limanını bir süreliğine kapatacağını duyurdu.

Globes, Liman Müdürü Gideon Galbar'ın "Husi tehdidi ister Akdeniz'i geçen ister başka bölgelerden gelmeyi düşünen tüm gemileri etkiledi; hatta Japonya, Hindistan, Çin gibi Uzak Doğu da bu tehditlerden etkilendi." sözlerini haber manşetine taşıdı.

Gazeteye göre bu liman üzerinden yapılan ithalat daha önce görülmemiş bir şekilde azaldı ve nakliye şirketleri Hayfa limanını Eilat limanına tercih ediyor.

Nakliye şirketleri, malların (işgal altındaki Filistin'e) taşınması maliyetinde büyük bir artış olduğunu bildiriyor ve geçtiğimiz Ekim ayında Gazze Şeridi'nde yaşanan savaşın ardından Kızıldeniz üzerinden İsrail'e giden gemileri tehdit eden tehlikeler nedeniyle bu maliyetlerin büyük oranda arttığını vurguluyorlar.

Fritos Şirketi'nin raporundan alıntı yapan Globes, Çin'den Aşdod limanına mal taşıma maliyetinin önce yüzde 9, son 2 haftada ise yüzde 14 arttığını yazdı.

Şirket şunları vurguladı: "Kızıldeniz'de İsrail gemilerine el konulması ve hedef alınması, bu gemileri rota değiştirmeye zorlayacaktır. Bu da nakliye maliyetini büyük ölçüde artırıyor ki bu da özellikle İsrail'in ihraç mallarının çoğunun limanda kalması nedeniyle İsrail ekonomisine ve ticaretine büyük zarar veriyor."

Gazete haberinde şöyle devam etti: "Geçen yıl Eilat Limanı'nın bu ithalattaki payı 90.000'den fazla olmasına rağmen İsrail'e girmesi beklenen 105.000 arabadan yalnızca 37.000 ila 47.000 araba limana ulaştı."

İsrail Yemen Filistin