22 Kasım 2024 Cuma
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Zeytin yağında markalaşma fırsatı

İstanbul Ticaret Borsası Meclis Başkanı Ahmet Bülent Kasap, "Zeytin yağında dökme yağ ihracatından ambalajlı yağ ihracatına geçerek markalaşmalıyız." dedi.

Zeytin yağında markalaşma fırsatı

İstanbul Ticaret Borsası öncülüğünde, sektör temsilcilerinin katılımıyla Yağlı Tohumlar ve Bitkisel Yağ Ticareti semineri düzenlendi. İstanbul Ticaret Borsası Meclis Başkanı Ahmet Bülent Kasap’ın açılış konuşmasını yaptığı seminerde, Güvenilir Ürün Platformu Başkanı Celal Toprak moderatörlüğü üstlendi. Seminerde konuşmacı olarak; Trakya Birlik Genel Müdürü Hakan Çalen, Bitkisel Yağ Sanayicileri Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil ve Oruçoğlu Yağ CEO’su Rıfat Tekbaş yer aldı.

DÖKME YAĞDAN
AMBALAJLI YAĞA GEÇELİM

İstanbul Ticaret Borsası Meclis Başkanı Ahmet Bülent Kasap, Avrupa’da, özellikle zeytin yağı üretiminde rekabet içinde olduğumuz İtalya gibi ülkelerde çıkan kurak kriziyle ortaya çıkan, zeytin yağı üretimindeki düşüşü değerlendirebileceğimizi dile getirdi. Ülkemizin çoğunlukla dökme zeytin yağı ihracatında bulunduğunu ifade eden Kasap, dökme yağ ihracatından ambalajlı yağ ihracatına geçerek markalaşmalı ve ortaya çıkan bu durumu fırsata çevirmeliyiz dedi.

ORTAK AKIL ORTAK PLAN

Seminerde konuşan Bitkisel Yağ Sanayicileri Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil, bitkisel yağ üretiminde maliyetin çok yüksek olduğu, yüzde 92’lere geldiği ve üreticinin, ürünü neredeyse zararına tüketiciye sunduğunu belirtti. Tarımın gelişmesi için ortak akıl ve ortak plana ihtiyaç olduğunu vurgulayan Büyükhelvacıgil, “Çiftçilerin, sanayicilerin, STK’ların, tüm sektör paydaşlarımızın ve devletimizin olduğu bir üst kurula, yağ komitesine ihtiyaç var. Böyle bir ortak akıl ve ortak planın varlığı ile yapılan regülasyonlarla sektörümüzü geliştirebiliriz.” açıklamasını yaptı.

“ÇİFTÇİ KENDİ KARARIYLA BAŞ BAŞA KALMAMALI”

Üretimde bulunan çiftçilerin yapısal sorunların olduğu söyleyen Trakya Birlik Genel Müdürü Hakan Çalen, çiftçilerin güvence sorunu olduğunu ve çiftçiye sürdürebilir, öngörülebilir gelir güvencesi sunulması gerektiğini bildirdi. Üretim verimliliği için bir planlama olması ve çiftçilerin kendi kararlarıyla baş başa kalmaması gerektiğini aktaran Çalen, “Kendi kararıyla baş başa kalan çiftçilerin eğilimi, bir önceki yılda kâr getiren ürünü ekmektir. Her yıl aynı ürünün ekiminin yapılması ise toprak sağlığını olumsuz etkiliyor ve verimi düşürüyor. Toprak sağlığı, üretim verimliliği, teknik uygulama ve konularında planlama olmalı.” sözlerini kaydetti.

Son Dakika Haberleri Tarım üretimi zeytin yağı Bitkisel yağ