Son günlerde tartışılan sezaryen ve normal doğumu bu hafta sayfamıza taşımak, bir uzmanla konuyu enine boyuna değerlendirmek istedik. Ebelik alanında oldukça deneyimi olan, üniversitelerde kürsü kuruculuğu yapmış, önemli görevlerde bulunmuş olan Doç. Dr. Nazan Karahan sorularımızı yanıtladı
Anne‘Normal doğum’ nedir? Sezaryen ile doğum yapmak anormal midir? ‘Normal’ doğumu artırmanın formülü nedir? Kadın hastalıkları ve Doğum Uzmanı Prof. Dr. Faruk Buyru, Sağlık Bakanlığının ‘Annecim Başardık’ kamu spotu ile tartışmalara neden olan bu soruların yanıtlarını Aydınlık ile paylaştı.
Sağlık BakanlığıÇin'de nadir görülen bir şekilde çift rahime sahip bir kadın, her rahimden birer tane olmak üzere ikiz doğurdu. Çinli annenin durumu "olağanüstü" olarak tanımlanırken, çift rahimden ikiz çocuk dünyaya getirmesi ise "milyonda bir gerçekleşen olay" olarak gündeme oturdu.
ÇinNüfus Bilimci Prof. Dr. Mehmet Ali Eryurt, doğurganlık oranı büyük bir hızla ‘çok düşük’ düzeye gerileyen Türkiye’de kadınların, istedikleri kadar çocuk yapamadıklarına dikkat çekti. Nüfus araştırmalarına göre üniversite mezunu, sosyal güvenceli bir işte çalışan kadınların yüzde 60’ı bu durumda
NüfusAile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, doğum izinlerinin artırılması, kreş ve bakım süreçlerinin desteklenmesi, esnek ve uzaktan çalışma gibi birçok alternatifi ele aldıklarını, yeni modeller için çalışmalarını sürdürdüklerini bildirdi
Aile ve Sosyal Hizmetler BakanlığıAzalan doğum oranları devleti harekete geçirdi. Doğum izninin bir yıla çıkarılması, maaşta iyileştirme ve kreş ya da kira desteği masada... Uzmanlar, ‘İşverenlerin bu ve benzeri hakların kullanımı nedeniyle kadın istihdamını azaltıcı yönelimlerine karşı önleyici tedbir alınmalı.’ dedi
KadınHayat pahalılığı, gelecek beklentilerinin olumsuz seyretmesi, çalışma hayatına dahil olan anne adayların maruz kaldığı bezdiri kültürü, yaşam memnuniyetinin günden güne düşmesi, gündüz bakım hizmetlerine erişimden kaynaklanan sorunlar… Türkiye’de doğum oranları da çocuk yapma sayısı da düşüyor
TÜİK