Market ve üretici fiyatları arasındaki makas kapanmıyor. Girdi fiyat artışlarının etkisine dikkat çekilirken; verimde ve üretimde düşüş bekleniyor. Maliyetlerin daha da artacağı kaydedildi, sözleşmeli üretimin yaygınlaştırılması talep ediliyor.
ÜretimTürkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, 'Nisan ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkında yeşil soğan ve maydanoz 3,7 kat, kuru soğan 3,5 kat, ıspanak 3,4 kat, patates ve süt 3,3 kat fazlayla tüketiciye satılmaktadır' dedi.
TZOBTüketici fiyatlarındaki aylık artış son altı yılın en yüksek mart ayı enflasyonuna işaret etti. Yıllık enflasyon yüzde 16'yı aştı. Aylık en çok zamlanan ürün grubu sağlık oldu. Temel gıda maddelerinin fiyatındaki artış genel enflasyonu aştı. Üreticideki maliyet enflasyonu ise çarşı pazarda yangının
ekonomiTürkiye'de yeni tip koronavirüs salgını birlikte, mahalle bakkallarının market zincirleriyle rekabet edemediği tartışılmaya başlandı. Sektörel iletişim şirketi Ortakalan tarafından hazırlanan bir rapora göre, indirim marketlerinin gıda perakendesindeki payı yüzde 81'e yükselecek.
TürkiyeGıda fiyatlarındaki artışa karşı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’dan 'kooperatif market' formülü geldi. Erdoğan’ın 'Tarım Kredi’ye ait kooperatif marketler regüle edilecek. Bunların sayısının arttırılması için planlama yapılıyor' dediği belirtildi.
Recep Tayyip Erdoğan2021 Gıda Sistemi Zirvesi’nden sorumlu Birleşmiş Milletler (BM) Özel Elçisi Agnes Kalibata, yoksul ülkelerin bu yıl, koronavirüs salgınının neden olduğu yüksek gıda fiyatları nedeniyle gıda kriziyle karşı karşıya kalma riskinin geçen yıla göre daha yüksek olduğunu belirtti.
BMAVM ve zincir marketlere getirilecek kriterlerle birlikte satış yapılacak ürünlerlede düzenleme getiriliyor. Ticaret Bakanlığı’nın hazırladığı taslağa göre, gıda marketinde cep telefonu, elektronik satışı yasak olacak, zincir marketlerinde sigara satılmayacak, pazar günü 11.00’den önce açılamayacak.
SigaraRekabet Kurumu, gıda fiyatlarındaki artışın önüne geçmek ve indirim marketlerinin sahip oldukları ‘alıcı gücünü’ üretici üzerinde kötüye kullanmasını engellemek için ‘süpermarket ombudsmanlığı’ sisteminin kurulmasını önerdi.
Rekabet Kurulu