Reklam Kurulu, tüketiciyi yanıltan reklamlara yönelik geçen yıl 21 bin 199 dosyayı karara bağladı ve aykırı bulunan dosyalar için 1303 durdurma, 405 idari para cezası verdi Kurul, tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı reklamlara 42 milyon 329 bin 745 lira idari para cezası uyguladı.
Ticaret BakanlığıReklam Kurulu, sosyal medya üzerinden mağduriyet yaratan firmalara karşı örnek bir karara imza attı. Facebook’tan aldatıcı reklam yapan ve badem, fıstık gibi ürünleri sipariş eden tüketiciye kırık leblebi ve mısır gönderen firmaya 114 bin lira ceza kesildi.
Bakan Pekcan, 'Reklam Kurulu 25 Mart'ta, 1995 yılından bu yana ikinci defa olağanüstü toplanacak' dedi. Pekcan ayrıca, 81 ilde eş zamanlı olarak, fiyat artışı tespit edilen maske ve gıdalarla ilgili denetimlere başlandığını belirtti.
Koronavirüs