Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu ile Reklam Özdenetim Kurulu, sosyal medya reklamlarının tüketicilere doğru ve yanıltıcı olmayan şekilde ulaşması amacıyla "Sosyal Medya Reklamlarının Yapay Zeka ile Taranması Projesi"ni hayata geçirdi.
Ticaret BakanlığıEtike, dezenformasyonla (yalan, çarpıtma) mücadele için hazırlanan yasanın 29'uncu maddesinin sadece interneti kapsaması gerektiğini belirtti. Etike, ‘gerçeğe aykırı bilgi yayma’ tanımına ‘bile bile yaymak’ şartının getirilmesini önerdi.
ERKİN ETİKESosyal medya düzenlemesinde son aşamaya gelindi. Milyonlarca kişiyi yakından ilgilendiren "Dezenformasyonla mücadele yasa teklifi" Meclis Başkanlığına sunuldu. İşte sosyal ağları ve milyonlarca kullanıcıyı ilgilendiren yeni değişiklikler….
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARIİnternet teknolojisinde yaşanan gelişmeler, insanlar arasındaki iletişimi yüz yüze iletişimden öteye, sanal boyutlara taşımıştır. Bu durum, bilinmesi ve fark edilmesi zor, pek çok tehdit ve tehlikeyi de elbette beraberinde getirmiştir. Bunlardan bir tanesi de siber zorbalıktır.
İnternetDünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ) yayınladığı son raporda, alkolün dijital platformlarda yaygın olarak pazarlandığı ve özellikle gençlerin hedef alındığı açıklandı. DSÖ artışın önüne geçmek için daha etkili düzenleme çağrısı yaptı.
Avrupa BirliğiSosyal medya ve dezenformasyon düzenlemesiyle ilgili çalışmada sona gelindi. Hazırlıkları AK Parti ve MHP kurmayları birlikte yürütüyor. Düzenlemeye son şekli verildikten sonra genel başkanların onayının ardından Meclis'e sunulacak.
AK Partiİtalya küçük yaştaki çocukları sosyal medyanın zararlarından korumak için yeni bir adım atmaya hazırlanıyor. Çocukların sosyal medya ağlarına erişimi belirli kurallara bağlanacak. Hesap açarken kişilerden daha detaylı bilgi istenecek.
İtalyaDezenformasyonla mücadele yasası hazırlıkları sürerken, Meclis bünyesinde yalan haber raporu hazırlandı. Raporda özel şirketler, alternatif platformlar, uluslararası kuruluşlar ve devletler olmak üzere dört ayakta önlem alınması gerektiği belirtildi
TBMM