23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

İZBAN’dan sonra İzmir Metro

İZMİR Banliyö Sistemi AŞ (İZBAN) ile yapılan toplusözleşmesi görüşmelerinden sonuç alınmaması üzerine önceki gün Alsancak İstasyonu’na grev kararını asan Demiryolu İşçileri Sendikası, İzmir Metro ile devam eden toplusözleşme görüşmelerinde de uzlaşma sağlanamadığını açıkladı.

İZBAN’dan sonra İzmir Metro
A+ A-

HAYATİ ÖZCAN-NURCAN CANDAN / İZMİR
Her gün ortalama 500 bin yolcu taşıyan İzmir Metro’da ki sürece ilişkin açıklama yapan Demiryol-İş Sendikası İzmir Şube Başkanı Hüseyin Ervüz, “Sendikamızın sözleşme sürecini yasal zeminde sonuna kadar barışçıl yollardan müzakereyle devam ettireceğinin, tarafsız arabulucu aşamasından sonuç alınmaması halinde yasal hakkımız olan grev kararı alacağımızın bilinmesini isteriz” dedi.

GÖZÜ YOLDA AKLI GEÇİMDE
Ervüz, şunları söyledi: “Demiryol-İş Sendikası ile İzmir Büyükşehir Belediyesi İzmir Metro AŞ işvereni arasında 450’ye yakın üyemiz adına devam eden 8. Dönem Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerinde 60 günlük görüşme süreci geride kaldı. Bu sürede ücret ve ücrete bağlı maddelerde taleplerle teklif edilen arasındaki farklılar nedeniyle uzlaşma sağlanamadı.”
Ervüz, şöyle devam etti: “Biz İzmir metrosunun kârının yarısını istemiyoruz. Biz işçi temsilcileri olarak işçilerimizin hakkını istiyoruz. Metro ve tramvay çalışanlarının birikmiş sorunları var. Enflasyonun patlama yaptığı, 4 kişilik bir ailenin hiçbir sosyal harcama yapmadan en az 3.950 TL’ye ihtiyaç duyduğu ortamda 149 üyemiz 1.738 TL net ücretle çalışıyor. 102 üyemiz 1.837 TL ücret alıyor. Bu şartlarda İzmir trafiğinde tramvay kullanan sürücülerimizin gözü yolda olsa da aklının yolda olmadığını tahmin etmek güç değil. Metro çalışanları İzmir halkına hizmet etmekten gurur duyuyor. İşverene de yansıyan bu gururun ücretlerimize iyileştirme olarak yansımasını beklemenin en doğal hakkımız olduğunu düşünüyoruz.

SAKAL KESMEYECEKLER
Ülkemizde yaşanan krizden önce hazırladığımız sözleşme taslağımız olduğu gibi kabul edilmiş olsa bile son 6 aylık enflasyon karşısında düşük kalırken işveren yıllık yüzde 10 zam teklif etti. Metro çalışanlarında çok büyük hayal kırıklığı yarattı. 2 yıldır hiç zamlanmayan yan ödemeler yüzde 41 kayıptayken işveren yan ödemelere yüzde 25 zam teklif etti.
Taleplerimiz, 450’ye yakın metro çalışanının imzasını taşımaktadır. Bunu ifade edebilmek için İZBAN’da başladığımız uygun zam teklifi gelene kadar sakal kesmeme protestomuzu bugünden itibaren İzmir Metrosunda da başlatıyoruz.”

Son Dakika Haberleri