AKP’nin telaşı Doğan medyanın satışı
İçerde ve dışarıda gelişmeler hızlandı. Afrin şehir merkezine girildi. ABD ile Münbiç ve Fırat’ın doğusu pazarlığı sürüyor. Irak Merkezi Yönetimi ile Sincar’dan PKK’nın çıkarılması masada.
ABD’de “şahinler”in gücünü artırması sonrası kartlar yeniden karılırken, ABD ile gerilim tırmanıyor. Türk ve ABD yöneticileriyle yakın ilişkisi bulunan işadamları, “Yakın bir sürede işlerin düzeleceğine(!) ilişkin en ufak bir işaret yok” görüşünde.
SEÇİM VE İTTİFAK
İçeride de hareketlilik arttı. Ekonomide ve siyasette ısı yükseliyor. AKP’nin tek derdi seçim. MHP ile ittifak yaparak ön aldığını düşünüyordu. Ama araştırma sonuçları beklendiği gibi değil.
1 Aralık seçimlerini gerçeğe en yakın tahmin eden kamuoyu araştırma kuruluşlarının son tespitlerine göre, Afrin Harekatı’ndan sonra AKP oyları 2-3 puan artmış görünüyor. En iyi ihtimalle yüzde 46’larda. İttifakın diğer ortağı MHP ise yüzde 6-8 arasında.
MHP SEÇMENİNDE SORUN VAR
İlk bakışta yüzde 50 rahatça aşılıyor. Ama, MHP seçmeninde sorun var. Araştırmaya göre MHP seçmeni, genel seçimde ittifaka oy verecek. Ancak iş cumhurbaşkanlığına gelince durum değişiyor. MHP’ye oy vereceğini belirten seçmenin yüzde 65’i Erdoğan’a soğuk.
Geriye yüzde 2,5-3 kalıyor.
Kamuoyu araştırma kuruluşu yöneticileri MHP tabanına da hitap eden bir aday çıkarsa bu oranın daha da yükseğe çıkabileceğini vurguluyorlar.
YÜZDE 50 ETMİYOR
İşte AKP’yi kara kara düşündüren durum bu. AKP-MHP ittifakı cumhurbaşkanlığı seçimi için yüzde 50 bile etmiyor.
Bu nedenle AKP içinde araştırma sonuçlarını duyanlar şimdiden, “MHP’nin kumpasına mı geldik?” demeye başladılar.
İttifakın kâr zarar hesabını yapıyorlar. “MHP barajı aşamazsa daha kârlı çıkardık” diyenler var.
CHP YÜZDE 20’NİN ALTINDA
CHP’li dostları uyarmaya çalıştık. “HDP’ye yakın durmanızın bedeli ağır olur” dedik. Bize kızdılar. Hatta ağır suçlamalarda bulundular.
Son anket sonuçları ne kadar haklı olduğumuzu gösterdi. CHP oyları eriyor. Yüzde 20’nin altında. Anketi yapan kuruluşa “Sonuçları CHP yöneticilerine ilettiniz mi?” diye sordum. İlettiklerini söylediler.
Gerçek ortada. Bakalım CHP yönetimi ne yapacak? CHP’ye oy veren seçmen arayış içinde.
DOĞAN MEDYA’NIN SATIŞI
Bu koşullarda önceki gün basına sürpriz bir haber düştü. Basının “amiral gemisi” Hürriyet ve Doğan Medya’ya ait diğer televizyon ve gazetelerin satılacağı duyuldu.
Peki müşterisi kim?
Arkasında “havuz” var mı yok mu bilmiyorum. Ama resmi görüşmelerin AKP’ye yakın Demirören grubu ile yapıldığı açıklandı.
MEDYANIN YÜZDE 90’I
AKP’nin cumhurbaşkanlığı seçimlerinde bir türlü yüzde 50’ye ulaşamadığı bir dönemde bu satışın gündeme gelmesi kafaları karıştırdı. Satış sonuçlanırsa medyanın yüzde 90’ı AKP’nin kontrolüne girecek. “AKP iktidardan gitmemek için gözü kararttı” yorumları yapılıyor.
‘ARTIK DAYANAMIYORUM’
Aydın Doğan’ın medya dünyasından çekilmesi tartışılıyor. Doğan’ın yakın çevresinde “Aydın Bey baskılara dayanamadı” deniyor.
Geçtiğimiz günlerde Erdoğan’ın, “28 Şubat’ın sivil ve medya ayağının üzerine gidilmedi, gidilecek” sözlerine dikkat çekiliyor. Doğan Medya’nın satışının bu açıklama sonrasında hız kazandığına vurgu yapılıyor.
Genel kanı Aydın Doğan’ın bu satışı isteyerek yapmadığı şeklinde.
REKABET KURULU NE DİYECEK
Satışın bir de tekelleşme boyutu var. Daha önce Rekabet Kurulu Aydın Doğan’a “Vatan ve Milliyeti sat” demişti. O da Demirören’e satmıştı. Şimdi aynı durum Demirören için söz konusu. Bakalım Rekabet Kurulu şimdi ne diyecek?
SEÇİM SONUCUNU ETKİLER Mİ?
Seçimler yaklaştıkça AKP’de telaş büyüyor. Bir türlü yüzde 50’nin üzerine çıkılamaması da gerilimi artırıyor. “Korku aklın önüne geçti” değerlendirmesi yapılıyor.
Doğan Medya AKP’nin iktidara gelişinde önemli rol üstlenmişti. “Yetmez ama EVET’çilerin” çoğu Doğan Medyada istihdam ediliyordu. Ama zamanla ara açıldı.
Şimdi yeni bir dönem başlıyor. Bakalım Doğan Medya’nın da “iktidar havuzu”na tam katılması yüzde 50+1’i sağlayacak mı? Yoksa okuyucu bu duruma tepki göstererek Hürriyet’i ve diğer gazete ve televizyonları terk mi edecek?
İzliyoruz..!