Çantacılar temizlenirse 10 milyar dolara ulaşırız!
Türkiye sağlık turizminde saç ekimle başlayıp estetik cerrahi ve diş tedavileri ile gelişen bir ivme yakaladı. Fakat şubat ayında yaşanan deprem ve ardından hemen seçim sürecine girilmesi bu yılın ilk altı ayında beklenen hareketliliğin yaşanmamasına neden oldu. Önceki akşam bir sohbet toplantısında sorularımızı yanıtlayan Türk Sağlık Turizmi Derneği (TÜSATDER) Başkanı Dr. Servet Terziler, depremin hemen ardından “İstanbul depremi” konulu yayınların diğer alanlarda olduğu gibi sağlık turistini de olumsuz etkilediğini söyledi. Yaz döneminin geçmesiyle birlikte sonbaharda yaşanacak hareket sayesinde sektör olarak geçen altı ayın kaybını telafi edeceklerini söyleyen Dr. Terziler, “Türkiye küresel sağlık turizminden hak ettiği payı alamıyor. Bunun için marka algısının oluşması lazım. Çantacı ve merdiven altı yapıların sonlandırılması gerekiyor.” dedi.
10 MİLYAR DOLAR UZAK DEĞİL
Sağlık turizminin 2022'de 4 milyar dolarlık ciro elde ettiğini anımsatan Dr. Terziler, “Sayın Cumhurbaşkanımız geçen yıl sağlık turizminde 2023 yılı için 10 milyar dolarlık bir hedef açıklamıştı. Bu hedefe, ülkemizde ve dünyada yaşanan olumsuz gelişmelerle biraz uzaklaştık ama 2024'te gerçekleştirebiliriz. Bunun için büyük potansiyele sahibiz." diye konuştu.
10 milyar dolarlık hedef için yapılması gerekenler konusunda da bilgi veren Dr. Terziler, bir ‘Sağlık Turizmi Tanıtım Ajansı’nın kurulmasını önerdi. Terziler, “Çünkü sağlık turizmi için; turizme gidiyorsun benim konum değil diyor, sağlığa gidiyorsun o turizm diyor. Aslında arada kalmış bir kavram gibi. Özel sektörün dinamikleri olmasa sağlık turizmi bu kadar büyümezdi. Bu nedenle madem büyüdü, bunu doğru yönetmemiz lazım. Burada, ilgili bakanlığın mevut yapısının altında Sağlık Turizmi Tanıtım Ajansı’nın olması gerekli. Böyle bir ajansın kurulmasıyla Türk sağlık turizmini, geniş kapsamlı bir şekilde yaşlı bakım merkezleriyle, kaplıca turizmiyle, genel sağlık hizmetleri ile duyurabiliriz.” mesajı verdi.
HİB'İN GELİRLERİNİ DE ETKİLİYOR
Türkiye’nin dünya genelinde marka olan bir saç merkezi olduğunu da vurgulayan Terziler, “Milano deyince modanın başkenti aklınıza geliyorsa, İstanbul deyince de saç ekiminin baş şehri, merkezi akla geliyor. Bunu, zaten dünya biliyor. Bunun tanıtımını dünyaya tekrar tekrar anlatmamız gerekiyor. Çünkü, bilinen gerçekleri tekrarladıkça bunun markalaşma sürecine etkisini kalıcı kılar. Bu nedenle, Sağlık Turizmi Tanıtım Ajansı’nın kurulması durumunda markalaşma sürecimiz daha hızlı ve kalıcı olur.” diye konuştu.
Türkiye İhracatçılar Meclisi'nde (TİM) bünyesindeki Hizmet İhracatçıları Birliği'ne (HİB) bakıldığında eğitim, eğlence ve kültür hizmetleri, liman işletmeciliği yer hizmetleri, müteahhitlik ve teknik müşavirlik hizmetleri, turizm seyahat ile ilgili hizmetler, yazılım ve bilişim hizmetleri, yolcu taşımacılığı hizmetleri, yük taşımacılığı ve lojistik hizmetlerinin yanı sıra sağlık hizmetleri ile birlikte sağlık turizminin de yer aldığını anımsatan Terziler, sağlık turizmi ihracatının da HİB'in en büyük ihracat kalemlerinden biri olmasının önündeki tek engelin merdiven altı yerler olduğunu savundu.
Değerli Aydinlik.com.tr okurları.
Aydinlik.com.tr ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.
Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yer almayacaktır.
Ayrıca Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.
Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Aydinlik.com.tr bunlardan sorumlu tutulamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.
Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.