23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Çantacılar temizlenirse 10 milyar dolara ulaşırız!

Recep Erçin

Recep Erçin

Eski Yazar

A+ A-

Türkiye sağlık turizminde saç ekimle başlayıp estetik cerrahi ve diş tedavileri ile gelişen bir ivme yakaladı. Fakat şubat ayında yaşanan deprem ve ardından hemen seçim sürecine girilmesi bu yılın ilk altı ayında beklenen hareketliliğin yaşanmamasına neden oldu. Önceki akşam bir sohbet toplantısında sorularımızı yanıtlayan Türk Sağlık Turizmi Derneği (TÜSATDER) Başkanı Dr. Servet Terziler, depremin hemen ardından “İstanbul depremi” konulu yayınların diğer alanlarda olduğu gibi sağlık turistini de olumsuz etkilediğini söyledi. Yaz döneminin geçmesiyle birlikte sonbaharda yaşanacak hareket sayesinde sektör olarak geçen altı ayın kaybını telafi edeceklerini söyleyen Dr. Terziler, “Türkiye küresel sağlık turizminden hak ettiği payı alamıyor. Bunun için marka algısının oluşması lazım. Çantacı ve merdiven altı yapıların sonlandırılması gerekiyor.” dedi.

10 MİLYAR DOLAR UZAK DEĞİL

Sağlık turizminin 2022'de 4 milyar dolarlık ciro elde ettiğini anımsatan Dr. Terziler, “Sayın Cumhurbaşkanımız geçen yıl sağlık turizminde 2023 yılı için 10 milyar dolarlık bir hedef açıklamıştı. Bu hedefe, ülkemizde ve dünyada yaşanan olumsuz gelişmelerle biraz uzaklaştık ama 2024'te gerçekleştirebiliriz. Bunun için büyük potansiyele sahibiz." diye konuştu.

10 milyar dolarlık hedef için yapılması gerekenler konusunda da bilgi veren Dr. Terziler, bir ‘Sağlık Turizmi Tanıtım Ajansı’nın kurulmasını önerdi. Terziler, “Çünkü sağlık turizmi için; turizme gidiyorsun benim konum değil diyor, sağlığa gidiyorsun o turizm diyor. Aslında arada kalmış bir kavram gibi. Özel sektörün dinamikleri olmasa sağlık turizmi bu kadar büyümezdi. Bu nedenle madem büyüdü, bunu doğru yönetmemiz lazım. Burada, ilgili bakanlığın mevut yapısının altında Sağlık Turizmi Tanıtım Ajansı’nın olması gerekli. Böyle bir ajansın kurulmasıyla Türk sağlık turizmini, geniş kapsamlı bir şekilde yaşlı bakım merkezleriyle, kaplıca turizmiyle, genel sağlık hizmetleri ile duyurabiliriz.” mesajı verdi.

HİB'İN GELİRLERİNİ DE ETKİLİYOR

Türkiye’nin dünya genelinde marka olan bir saç merkezi olduğunu da vurgulayan Terziler, “Milano deyince modanın başkenti aklınıza geliyorsa, İstanbul deyince de saç ekiminin baş şehri, merkezi akla geliyor. Bunu, zaten dünya biliyor. Bunun tanıtımını dünyaya tekrar tekrar anlatmamız gerekiyor. Çünkü, bilinen gerçekleri tekrarladıkça bunun markalaşma sürecine etkisini kalıcı kılar. Bu nedenle, Sağlık Turizmi Tanıtım Ajansı’nın kurulması durumunda markalaşma sürecimiz daha hızlı ve kalıcı olur.” diye konuştu.

Türkiye İhracatçılar Meclisi'nde (TİM) bünyesindeki Hizmet İhracatçıları Birliği'ne (HİB) bakıldığında eğitim, eğlence ve kültür hizmetleri, liman işletmeciliği yer hizmetleri, müteahhitlik ve teknik müşavirlik hizmetleri, turizm seyahat ile ilgili hizmetler, yazılım ve bilişim hizmetleri, yolcu taşımacılığı hizmetleri, yük taşımacılığı ve lojistik hizmetlerinin yanı sıra sağlık hizmetleri ile birlikte sağlık turizminin de yer aldığını anımsatan Terziler, sağlık turizmi ihracatının da HİB'in en büyük ihracat kalemlerinden biri olmasının önündeki tek engelin merdiven altı yerler olduğunu savundu.

Sağlık Turizm